Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Missä ja millainen on oma lähimetsikkösi? Kerro meille lähimetsikkösi merkityksestä

Olut ja siideri menivät nihkeästi kaupaksi – sen sijaan limsa maistui

Alkoholipitoisten panimojuomien myynti kotimaassa supistui huhti-kesäkuussa 3,4 prosenttia vuoden takaisesta, kertoo Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto. Oluiden ja siidereiden myynti putosi, mutta long drink -juomien menekki lisääntyi hitusen.

Kivennäisvesien ja virvoitusjuomien myynti nousi 5,2 prosenttia. Erityisesti virvoitusjuomat maistuivat suomalaisille.

Kokonaisuudessaan panimotuotteiden myynti kohosi 0,8 prosenttia runsaaseen 241 miljoonaan litraan.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto huomauttaa, että kesäkaudella ja lämpimillä säillä on suuri merkitys panimoalalle. Tänä vuonna kevät ja alkukesä olivat viileitä, eikä kauteen osunut samanlaista pidempää hellejaksoa kuin viime vuonna.

Liiton mukaan juomamyyntien laskussa näkyvät myös matkustamisen lisääntyminen sekä erityisesti juomien verkko-ostot ulkomailta.