Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Leivotko mokkapaloja vai ahkeroitko talkoissa? Vastaa ESS:n kyselyyn ja kerro, mikä olisi paras tapa rahoittaa lasten harrastustoimintaa

Alma Media kasvoi ja digitalisoitui alkuvuonna vahvasti

Mediakonserni Alma Median tammi-maaliskuu sujui kasvun merkeissä. Oikaistu liikevoitto kasvoi yli 77 prosentilla ja nousi 19,6 miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi 31 prosenttia 76 miljoonaan.

Alma ennakoi, että digitaalisen mainonnan, median ja palveluiden kysyntä jatkaa kasvuaan. Digitaalisen liiketoiminnan osuus konsernin liikevaihdosta jatkoi alkuvuonna kasvuaan ja ylsi lähes 80 prosenttiin. Vuosi sitten osuus oli hiukan yli 74 prosenttia.

Tulosta kohensi erinomaisesti sujunut rekrytointiliiketoiminta. Palvelujen vahvana jatkunut kysyntä nosti liikevaihtoa 65 prosentilla ja liiketoiminnan oikaistu liikevoitto nousi 140 prosentilla, Kysyntä kasvoi kaikissa Alman toimintamaissa.

Ukrainan sodan aiheuttamasta epävarmuudesta huolimatta Alma odottaa edelleen, että sen tämän vuoden liikevaihto ja oikaistu liikevoitto kasvavat viime vuoteen verrattuna. Toimitusjohtaja Kai Telanne toteaa katsauksessaan, että toistaiseksi sodan taloudelliset vaikutukset Almaan ovat olleet lieviä. Vaikutukset ovat välillisiä, sillä Almalla ei ole omistuksia tai liiketoimintaa Ukrainassa tai Venäjällä.

– Taloustilanteen tarkkaan arviointiin liittyy luonnollisesti epävarmuutta, mutta on todennäköistä, että sota tulee heikentämään talouskasvua ja toisaalta kiihdyttämään inflaatiota Alma Median toimintamaissa loppuvuoden aikana, Telanne sanoi katsauksessa.