Oikein valittu tuoksu voi lisätä  ruokatuotteiden myyntiä jopa 40 prosenttia – "Kun asiakas ei tiedosta tuoksua, se toimii parhaiten", sanoo kauppatieteiden tohtori Kaisa Sandell

Tuoksumarkkinointi voi mennä myös pieleen. Tuoksun pitää sopia ympäristöönsä ja tuntua aidolta.

Kellepä ei popcornien rasvaisen suolainen tuoksu toisi mieleen elokuvamuistoja. Kauppatieteiden tohtori Kaisa Sandellille popparien tuoksu oli ensi kipinä, joka johti lopulta väitöskirjan tekoon.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa 6 kk 4,90 €/kk Tilaa 2 kk 15 €/kk

Digitilauksen sisältö

  • ESS.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi