Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Ulkomaat

Facebook uudistaa syötettään – sukulaisten päivitykset näkyvät lempiravintolaa todennäköisemmin

Facebookin käyttäjät näkevät pian enemmän julkaisuja ystäviltään ja perheenjäseniltään kuin esimerkiksi julkimoilta ja yrityksiltä. LEHTIKUVA/AFP

Facebookin käyttäjät näkevät tulevaisuudessa todennäköisemmin sukulaistensa ja kavereidensa päivityksiä kuin julkkisten ja yritysten.

Facebook kertoi tekemästään uudistuksesta torstaina.

Ihmiset viettävät Facebookissa entistä vähemmän aikaa ja uudistuksen myötä aika luultavasti vähenee. Facebookin uutisvirrasta vastaava johtaja John Hegeman näkee kehityksen kuitenkin myönteisenä, sillä Facebookissa vietetystä ajasta tulee merkityksellisempää ja se on hyväksi myös liiketoiminnalle.

Hegemanin mukaan ihmisten kommunikointi on tärkeämpää kuin passiivinen kuluttaminen.

Facebookin perustaja ja johtaja Mark Zuckerberg on sanonut, että Facebookin on tarkoitus tuoda ihmisiä yhteen ja vahvistaa yhteisöjä myös oikeassa elämässä. Uudistuksen uskotaan tukevan tätä tavoitetta.

Zuckerbergin mukaan myös julkista sisältöä suodatetaan uudistuksen myötä uutisvirtaan samoilla standardeilla kuin muutakin sisältöä eli sisällön pitää rohkaista merkitykselliseen vuorovaikutukseen.

Uudistus tulee voimaan maailmanlaajuisesti lähiviikkoina.

STT

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Tilaa ESS Verkko Plus 3 kk
vain 7,90 €/kk (norm. 14,50 €)

Tilaa tästä

Oletko jo tilaaja?

Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Kommentit comments

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X