Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Talous

Kuluttaja-asiamies määräsi Jyskille 100 000 euron uhkasakon harhaanjohtavasta mainonnasta

Kuluttaja-asiamiehen mukaan harhaanjohtava markkinointi hämärtää kuluttajien käsitystä siitä, mikä on kaupan normaali hintataso. LEHTIKUVA / MARTTI KAINULAINEN

Kuluttaja-asiamies on määrännyt huonekaluja ja sisustustuotteita myyvälle Jyskille kiellon harhaanjohtavasta markkinoinnista, kertoi Kilpailu- ja kuluttajavirasto tiistaina. Jyskille on asetettu 100 000 euron uhkasakko.

Kuluttaja-asiamiehen mukaan harhaanjohtava markkinointi hämärtää kuluttajien käsitystä siitä, mikä on kaupan normaali hintataso ja miten suuri mainostettu alennus todellisuudessa on. Tarjouksen sijaan pitäisi puhua normaalihinnasta, jos tuotetta myydään jatkuvasti kyseisellä hinnalla, tai sitä ei ole koskaan myyty hinnalla, josta alennus on laskettu.

Jysk on mainostanut, että tarjoustuote on tarjolla tietyllä hinnalla vain lyhyen rajoitetun ajan, vaikka samaa tuotetta on myyty samaan tai lähes samaan alennetuksi ilmoitettuun hintaan yhtäjaksoisesti kuukaudesta toiseen.

STT
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 7,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
7,90€

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi