Lahti Energia siirtää ison osan asiakaspalvelustaan Elenia Palveluiden hoidettavaksi.
Ulkoistus koskee sähkön, lämmön ja kaasun myyntiin sekä jakeluun liittyvän asiakaspalvelua, laskutusta ja saatavien perintää.
Palvelukokonaisuuteen kuuluvat asiakkaiden puhelin-, sähköposti- ja internetpalvelut sekä asiakaspalvelupiste.
Ulkoistamisen yhteydessä 26. huhtikuuta Elenialle siirtyy neljätoista henkilöä vanhoina työntekijöinä.
Lahti Energian asiakkaiden kannalta asioinnissa ei tapahdu muutoksia. Yhteyden saa tutuista puhelinnumeroista, nettisivuilta ja palvelupisteestä.
Asiakaspalvelupisteen toiminta Kauppakadun pääkonttorilla jatkuu Elenian hoitamana kahden hengen voimin. Siirtyvien varsinainen työpaikka on kauppakeskus Valon tiloissa, mutta siellä ei ole asiakkaille avointa palvelupistettä.
Tekninen asiakaspalvelu jää Lahti Energian hoidettavaksi.
– Yhteistyön avulla Lahti Energia kehittää asiakkuuksiensa hoitoa. Hyödynnämme Elenia Palveluiden erikoisosaamista energia-alan asiakaspalvelussa ja palveluprosesseissa, toteaa myyntijohtaja Matti Wallin.
Elenia Palvelut tuottaa yhteensä noin sadan hengen voimin asiakaspalvelua myös Jyväskylän Energialle, Tampereen Sähkölaitokselle, kaasujakeluyhtiö Aurikselle sekä Elenia-konsernille.
Oletko jo käyttänyt ilmaisen tutustumisjaksosi?
(norm. 14,50 € / kk)