Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Talous

Alma Median tulos parani toissa vuodesta – kansainvälinen liiketoiminta yhä tärkeämpää

Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan digitaalinen mainonta kasvoi vahvasti Alma News & Life -ryhmässä, johon Iltalehti kuuluu. Lehtikuva / Emmi Korhonen

Viestintäkonserni Alma Median oikaistu liikevoitto nousi viime vuonna 51,1 miljoonaan euroon, kun se vuonna 2016 oli 35,2 miljoonaa. Liikevaihto kasvoi neljä prosenttia 367,3 miljoonaan.

Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan digitaalinen mainonta kasvoi vahvasti Alma News & Life -ryhmässä, johon Iltalehti kuuluu. Erityisesti kasvoivat mobiili- ja sisältömarkkinointi.

Telanteen mukaan kansainvälinen liiketoiminta on yhä keskeisempi tekijä Alma Median kasvussa. Viime vuonna liikevaihdosta 23 prosenttia tuli Suomen ulkopuolelta ja oikaistusta liikevoitosta 39 prosenttia. Nopeimmin kasvaneita maita olivat Tsekki, Slovakia ja Kroatia.

Alma Media on STT:n toiseksi suurin omistaja.

STT
Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 2 vk 0 € ja pääset käsiksi kaikkiin Etelä-Suomen Sanomien maksullisiin sisältöihin

Tilaa tästä 2 vk
0 €

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X