Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Talous

Pinkki tennishame testikaupassa - Luhta edustaa kiinalaismerkkiä 12-vuotisella sopimuksella

Sara Vesalainen (vas) harkitsee tennishameen ottamista myymälänsä valikoimiin. Pasi Luumi ja Nina Skyttä esittelevät Ningin ensi vuoden mallistoa. Kuva: Viena Kytöjoki

Lahden Renkomäen tornin esittelytiloissa saa kattavan kuvan Luhdan tuotevalikoimasta. Se jakaantuu periaatteessa ulkoiluvaatteisiin, rentoon katumuotiin ja varsinaisiin urheiluvaatteisiin.

Näistä ulkoilupukeutuminen ja muut päällysvaatteet ovat lähellä toisiaan, mutta esimerkiksi pinkki tennishame on eri maailmasta. Itse asiassa se ei edes ole Luhdan oma tuotemerkki, vaan kiinalaisen Li Ningin tuotantoa. Luhta kuitenkin vastaa kiinalaisyhtiön siitä vaatesuunnittelusta ja valmistuksesta, jotka on suunnattu Euroopan markkinoille. Luhta edustaa merkkiä Pohjois-Euroopassa 12-vuotisella sopimuksella, joka alkoi vuonna 2010.

Myyntiedustaja Pasi Luumi esitteli keskellä kesää Li Ningin ensi vuoden mallistoa Sara Vesalaiselle. Vesalaisella on Pro Shop Koippari- myymälä Vierumäen urheiluopiston yhteydessä.

- Se on hyvä testikauppa. Vierumäellä käy kaikenlaisia asiakkaita ammattiurheilijoista harrastajiin, perustelee Luumi.

Li Ning kilpailee Nike- ja Adidas-jättien kanssa. Se ei ole helppoa, eivätkä merkkiin asetetut myyntitavoitteet ole aivan toteutuneet, tunnustaa Vesa Luhtanen.

Uusi aluevaltaus ovat kengät. Pari vuotta sitten L-Fashion alkoi teettää myös vapaa-ajan kenkiä. Niiden suuri tuottajamaa on Vietnam.

Valmistusmaiden lista herättää huolta monista asioista. Luhtanen on tottunut kysymyksiin ja vakuuttaa, että yritys huolehtii sosiaalisesta vastuustaan.

- Meillä on toistasataa omaa laadunvalvojaa kiertämässä kumppaneidemme tehtaita ja varmistamassa viikoittain, että tehtaissa tehdään laadukkaita tuotteita ajallaan sekä valvotaan sopimusten mukaisia tehtaan toimintapuitteita.

Luhdan lukuisia omia vaatemerkkejä myydään kaupoissa muiden merkkien joukossa. Sama pätee verkkokauppaan.

- Verkkokaupan jakelijat, muun muassa Amazon ja Zalando hoitavat tuotteidemme myyntiä. Omaa nettikauppaa ei tällä hetkellä kannata perustaa. Uskon kivijalkakauppaan myös tulevaisuudessa. Siellä voi koskettaa, sovittaa ja näkee vaihtoehdot.

Luhtanen näkee, että vaatekaupassa on menossa kaupankäynnin lisäksi toinenkin iso murroskausi. Sen myötä kadunmiehen ja urheilun harrastajan vaatetus yhtenäistyy, toisin sanoen vaatteet muuttuvat monikäyttöisiksi.

Pirjo Kamppila
pirjo.kamppila@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Jatka lukemista LTV:n tarjoamana 2 vk maksutta!

Tilaa ESS VerkkoPlus 2 viikoksi maksutta ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa 2 vk maksutta

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi