Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Talous

Power pani putiikin kiinni - loppukesän avajaisissa iso dronevalikoima ja keittiömyyntiä

Laajentunut Lahden Power avataan heinäkuussa. Kuva: OPA Latvala

Norjalainen kodintekniikkaketju Powerin liike kauppakeskus Mailissa Lahden Launeella on sulkenut ovensa keskiviikkona. Syynä on kesän kestävä remontti, jonka aikana liikkeen ilme, tuotevalikoima ja tilajärjestelyt laitetaan uusiksi.

Uudistukseen kuuluu myös myymälän laajentaminen. Lisäneliöt saadaan kauppakeskuksen olemassa olevista tiloista nykyisestä myymälästä katsottuna vasemmalta.

- Uudessa myymälässä on noin 2 200 neliötä. Pinta-ala yli kaksinkertaistuu, Powerin toimitusjohtaja Mika Aro kertoo.

Remontin myötä Powerin tuotevalikoima lisääntyy muun muassa keittiöillä ja erilaisilla kauko-ohjattavilla härveleillä. Reilun vuoden Lahdessa toimineen liikkeen tarjonnasta televisiot, puhelimet ja pesukoneet ovat tähän mennessä tehneet hyvin kauppansa.

- Tämän päivän juttu on kauko-ohjattavat helikopterit eli dronet. Niiden valikoima kasvaa ja hintahaarukka tulee olemaan 200 eurosta 2 000 euroon, Aro sanoo.

Keittiökaapistojen valikoima tulee Parma-brändiltä. Kodinkoneiden ja kaappien paketeillaan Power pystyy kilpailemaan muiden keittiöliikkeiden kanssa. Yhtiön tavoitteena on, että keittiöitä myydään parin vuoden sisällä ketjun kaikissa myymälöissä.

Power-ketju rantautui Suomeen 9. toukokuuta 2016. Sen jälkeen Suomessa on avattu 31 myymälää.

- Toukokuun yhdeksäs päivä tuli Power-ketjun ensimmäinen vuosi täyteen Suomessa. Kahdentoista kuukauden myynti oli 334 miljoonaa euroa.

Lahden myymälässä vuosi on toimitusjohtajan mukaan mennyt hyvin. Asiakaskäyntejä on ollut noin 30 000 kuukaudessa.

- Lahdessa tavoitellaan 15 miljoonan liikevaihtoa eli 20 miljoonan verollista myyntiä. Se on Lahden markkina-alueella realistinen tavoite.

Laajennuksen myötä henkilöstöä palkataan jonkin verran lisää kassoille ja myyntiin. Rekrytointia ollaan käynnistämässä.

Juttua editoitu 17.5.2017 klo 13.15. Korjattu: asiakaskäyntejä on ollut noin 30 000 kuukaudessa. Aiemmassa versiossa määrä oli  virheellisesti 10 000.

Juttua editoittu 17.5.2017 klo 15.30. Korjattu: ketju on norjalainen. Powerin emoyhtiö on norjalainen Power International AS.

Minna Krupka
minna.krupka@ess.fi

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Lue 2 viikkoa ilmaiseksi

Oletko jo tilaaja?

Asiasanat:

Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Kommentit comments

Näitä luetaan nyt

Näitä luetaan

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X