Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Talous

Luhdan kansainvälinen kasvu jatkui - markkinointipanokset nakersivat kannattavuutta

Luhta on viime vuosina ostanut ja perustanut myymälöitä. Toimitusjohtaja Vesa Luhtanen on kohtalaisen tyytyväinen viime vuoden kehitykseen omissa myymälöissä, vaikka vaatekaupan kehitys kokonaisuutensa oli kotimassa melko vaisua. Kuva: Sami Lettojärvi

Luhta-konsernin myynti kasvoi viime vuonna kaksi prosenttia 247 miljoonaan euroon.

Liikevoitto aleni edellisvuoden 16,8 miljoonasta 12,6 miljoonaan euroon.

- Olemme lisänneet merkittävästi markkinointipanostuksiamme, jotka heikensivät kannattavuuttamme viime vuonna. Tulevaisuuteen panostaminen sekä markkinointipanostuksia kasvattamalla että investoimalla varastojen tehokkuuteen ovat meille 110-juhlavuoden pääteemoja, toteaa toimitusjohtaja Vesa Luhtanen.

Lahtelaiskonsernin myynti kasvoi kaikilla vientimarkkinoilla. Paras kehitys oli Saksassa, jossa aukesi myös oma myymälä.

- Vuoden alussa Rostockissa avatun myymälän kiinnostus, myynti ja kävijämäärät ylittivät kaikki odotukset.

Myynti vähittäismyymälöissä kotimaassa kasvoi kuusi prosenttia.

Kotimaisten omien kauppaketjujen Luhta Brand Store, Aleksi 13, Top Sport ja Your Face kehittäminen toi Luhtasen mukaan tulosta, ja panostukset jatkuvat.

Venäjällä toimi vuoden lopussa 28 myymälää ja tälle vuodelle on suunniteltu kahdeksan avausta.

Kalle Puttonen
kalle.puttonen@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 7,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
7,90€

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi