Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Talous

Digitaalinen mainos tietää, oletko kiinnostunut autonpesusta vai jäätelöstä

Suuri digiharppaus on ovella, uskoo Seasamin toimitusjohtaja Manu Mesimäki. Kuva: Pirjo Kamppila

Sää, asiakkaiden ikä, kellonaika ja viikonpäivä vaikuttavat ostohaluihisi. Kauppa tietää tämän ja haluaa sijoittaa mainontansa juuri oikeaan hetkeen.

Lahtelainen pienyritys Seasam Digital toteuttaa kauppojen ja ravintoloiden toiveita. Lahdessa sijaitsevasta toimistosta käsin voidaan muuttaa nopeasti koko valtakunnallisen ketjun kymmenet mainosruudut.

Pian on arkea sekin, että kaupan tunnistin havainnoi myös sisällä olevien asiakkaiden keski-ikää ja sukupuolta. Tällöin sisämainonta voidaan vaihtaa kohderyhmälle sopivaksi.

Myös digitaaliset aikataulunäytöt ovat yrityksen leipäpuu. Seasam toimitti esimerkiksi Helsingin rautatieaseman jättinäytön.

Suomalaiset suuryritykset eivät suunnittelu suuria investointeja tälle vuodelle. Digitalisaatio on kuitenkin poikkeus. Vaarana on, että biteissä uskotaan olevan kaiken parantavaa voimaa.

Pirjo Kamppila
pirjo.kamppila@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 9,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
9,90€

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi