Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Päijät-Häme

Lahden Terveyskioski suljetaan, näin sen palveluja hajautetaan

Terveyskioski on toiminut Lahden keskustassa, kauppakeskus Trion pohjakerroksessa. Kuva: Aku Isotalo

Lahdessa kauppakeskus Triossa olevan Terveyskioski suljetaan 20. kesäkuuta. Osa palveluista siirtyy samassa talossa toiseen paikkaan.

Terveyskioskin tällä hetkellä tarjoamat sairaanhoidolliset toimenpiteet tehdään jatkossa kaupungin terveysasemilla. Avosairaanhoidon ohjaus- ja neuvontapalvelua jatketaan Palvelutorilla sen avautuessa.

Terveyskioski on toiminut Trion pohjakerroksessa. Kaupunki on perustamassa julkisia palveluita keskittävän Palvelutorin kauppakeskuksen kakkoskerrokseen. Terveyskioskin tarjoamia avosairaanhoidon ohjaus- ja neuvontapalveluja on tarkoitus siirtää sinne.

Läheisissä Lahden kaupunginsairaalan äskettäin remontoiduissa tiloissa Harjukadulla voidaan järjestää muun muassa ajanvarauksetonta vastaanottoa ja syksyn influenssa-ajan rokotuksia.

Palvelutorin toiminta voisi alkaa joulukuun alussa, sanoo kaupungin tilakeskuksen toimitilajohtaja Mauri Koistinen. Aloittaminen riippuu tilojen vaatimien muutostöiden valmistumisesta.

Muutostöistä vastaa kauppakeskuksen omistaja Citycon. Koistisen mukaan remontti alkaa vuokrasopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Se on tarkoitus allekirjoittaa toukokuun aikana.

Palvelujen keskittymä

Palvelutorille on suunniteltu muun muassa kaupungin Lahti-pistettä, Kelan ja hyvinvointiyhtymän palveluita, asumis-, talous- ja ympäristöneuvontaa sekä maahanmuuttajien palveluita. Lisäksi on keskusteltu Lahti Energian, Lahden Talojen ja Lahti Aquan asiakaspalvelujen tarjoamisesta.

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä on lisännyt ja lisää edelleen erilaisia sähköisiä terveyspalveluja. Sairaanhoitajan vastaanotolle on mahdollista varata aika pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Jatkossa sähköiset ajanvarauspalvelut laajenevat muun muassa lääkärin vastaanotoille.

Toukokuun alussa hyvinvointiyhtymän sivuilla otettiin lisäksi käyttöön terveyspalvelujen chat-palvelu. Muiden palveluiden ollessa suljettuna netissä voi myös täyttää yhteydenottolomakkeen, jolla voi kysyä neuvoa palveluista.

Kari Anttinen
kari.anttinen@ess.fi
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 9,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
9,90€

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi