Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Päijät-Häme

Hyvinvointiyhtymän imago kolhiintui: "Kysyimme mainostoimistolta, miten se korjataan, mutta sieltä vastattiin, ettei sitä voi korjata"

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän toimitusjohtaja Eetu Salunen. Kuva: Mirja Hussain

Hyvinvointiyhtymän perustaminen äärimmäisen nopealla aikataululla yhdistettynä kovaan säästötavoitteeseen ajoin henkilökunnan koville. Hyvinvointiyhtymän vetovoimaa ammattilaisten ja osaajien työpaikkana pitäisi alkaa miettiä kiireesti.

Valtuutettu Mira Nieminen (ps.) Asikkalasta sanoi maanantaina yhtymävaltuuston kokouksessa, että henkilöstöpalaute pitäisi ottaa huomioon, koska kipupisteet näkyvät ensimmäisenä äärirajoilla olevan henkilöstön arjessa. Myös Terttu Pohjolainen (kok.) Lahdesta sanoo, että asiakkaan hyvä palvelukokemus ei aina vaadi paljon rahaa, vaan sen, että henkilökunta saa keskittyä rauhassa työhön, eikä pelkoa ja epävamuutta lietsota.

Myös mittavat tietojärjestelmäongelmat ja niistä seuranneet suoranaiset vaaratilanteet ovat vaikuttaneet hyvinvointiyhtymän imagoon negatiivisesti.

– Hyvinvointiyhtymän brändi kolhiintui. Kysyimme mainostoimistolta, miten se korjataan, mutta sieltä vastattiin, ettei sitä voi korjata mitenkään, vaan on tehtävä uusi, toimitusjohtaja Eetu Salunen sanoo.

Käytännössä uusi brändi tarkoittaisi esimerkiksi uutta nimeä.

– Hyvä paikallinen brändi on esimerkiksi Wellamo, Salunen sanoo.

Salunen sanoo kuitenkin, ettei uudesta brändistä ole mitään hyötyä, jos rahat ovat yhtä tiukalla kuin nykyään. Uutta ilmettä ja imagoa pitäisi ehkä harkita siinä vaiheessa jos ja kun sote-uudistus toteutuu.

Emmi Tuomisto
emmi.tuomisto@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 7,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
7,90€

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi