Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Kotimaa

Nuoria kiinnostavat tv-ohjelmat, mutta ei vanhanaikainen tv-ruutu

Tutkimuksen mukaan esimerkiksi pääsiäisen aikaan tietokoneet, tabletit ja älypuhelimet toivat kahden viikon aikana 25 prosenttia lisää katselua MTV:n, Nelosen ja Ylen sisällöille nuorissa kohderyhmissä. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Television katselua tarkkaillaan entistä perusteellisemmin, kun Finnpanel mittaa katselua jatkossa kaikilta päätelaitteilta, myös mobiililaitteista. Tässä Suomi on yhtiön mukaan ensimmäisten maiden joukossa. Tv-mittaritutkimus kattaa nyt myös mediatalojen videopalvelut Areenan, Katsomon ja Ruudun.

– Uuden menetelmän avulla saamme selville katsojaprofiilit ja kohderyhmittäiset katsojamäärät myös online-katselusta. Nyt tiedämme tarkkaan, mitä kansa katsoo. Tämä auttaa mediataloja kehittämään sisältöjään ja palveluitaan, kertoo Finnpanelin toimitusjohtaja Lena Brun tiedotteessa.

Mediatalot eivät ole ainoita tarkemmasta mittauksesta kiinnostuneita.

– Myös mainostajia kiinnostaa tietää, miten eri alustat toimivat videomainonnan välittäjinä, toteaa MTV :n tutkimusjohtaja Taina Mecklin tiedotteessa.

Finnpanelin mukaan uudistettu mittaus paljastaa muun muassa sen, että nuoret tuijottavat entistä harvemmin tv-vastaanotinta, mutta katsovat televisiota muilta laitteilta.

Tutkimuksessa selvisi, että esimerkiksi pääsiäisen aikaan tietokoneet, tabletit ja älypuhelimet toivat kahden viikon aikana 25 prosenttia lisää katselua MTV:n, Nelosen ja Ylen sisällöille nuorissa kohderyhmissä.

STT
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 7,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
7,90€

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi