Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Urheilu-uutiset

Venäjän valtiojohtoisesta dopingohjelmasta kirjoittanut saksalaistoimittaja ei lähde MM-kisoihin

Hajo Seppelt paljasti TV-dokumentissaan, kuinka Venäjän valtiojohto tiesi dopingohjelmasta. Venäjä on kiistänyt syytökset. LEHTIKUVA/AFP

Venäjän valtiojohtoisen dopingohjelman laajuuden paljastanut saksalaistoimittaja Hajo Seppelt ei matkusta Venäjälle jalkapallon MM-kisoihin. Syynä ovat turvallisuusasiat, kertoo toimittajan työnantaja, saksalainen yleisradioyhtiö ARD.

Venäjä kieltäytyi myöntämästä Seppeltille viisumia, mutta myöntyi sitten kansainvälisen painostuksen jälkeen. ARD oli alun perin lähettämässä Seppeltiä kisoihin, mutta pyörsi päätöksensä päivää ennen MM-kisojen alkua, kun Saksan turvallisuusviranomaiset ilmoittivat matkustamisen olevan liian riskialtista. Myös Saksan ulkoministeri Heiko Maas suositteli kotiin jäämistä.

Hajo Seppelt paljasti TV-dokumentissaan, kuinka Venäjän valtiojohto tiesi dopingohjelmasta. Venäjä on kiistänyt syytökset.

STT
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 9,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
9,90€

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi