Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Jalkapallo

FC Lahti aloittaa kausikorttikampanjan: hintaa laskettu, lisämaksulla selfie-kuva pelipaitaan

FC Lahti yrittää saada katsomoon lisää väkeä erikoishintaisilla kausikorteilla. Kuva toukokuun 2016 kotiottelusta, jolloin Kisapuistoon oli saapunut yli 3 500 katsojaa. Kuva: Kai Sinervo

FC Lahti käynnistää kausikorttikampanjan, jolla seura yrittää saada koko ensi kauden budjetoidut lipputulot kasaan ennen kuin pelit ovat ehtineet alkaakaan.

Pian alkavan kampanjan aikana kausikortteja myydään erikoisedulliseen hintaan. Halvimman luokan kausikortit maksavat vain 59 euroa, kun aiemmin ennakkomyyntihinnat ovat lähteneet hieman alle 200 eurosta.

Ehtona hinnan toteutumiselle on, että FC Lahti saavuttaa tavoitteensa myydä määräajassa 3 000 kausikorttia. Muuten erikoishinnat raukeavat, rahat palautetaan ostajille ja myynti aloitetaan uudestaan normaalihinnoilla.

Kampanja alkaa välittömästi ja päättyy 15. tammikuuta.

Idea on häpeilemättä matkittu Rovaniemen Palloseuralta, joka onnistui vastaavassa tempauksessa viime kaudella. RoPS aloitti kampanjan joulukuun puolivälissä ja myi loppiaiseen mennessä 3 660 kausikorttia. Lipputulobudjetiksi asetettu 180 000 euroa tuli täyteen ja ylittyi.

Kampanja ei ollut RoPSin oma keksintö, vaan seurajohto myönsi kopioineensa idean Sappeen laskettelukeskukselta.

Selfie-kuva pelipaitaan

Hinnoittelu ei ole FC Lahden kausikorttikampanjan ainoa jippo.

Toiseksi edullisimman luokan, 79 euron hintaiseen kausikorttiin kuuluu paremman katsomosektoripaikan ohella bonuksena, että kortin ostaja voi ottaa itsestään selfien, lähettää sen seuralle ja saada kuvansa painatettuna pienoiskoossa jonkun pelaajan paidan pelinumeroon.

– Olemme kuulleet usein jonkun sanovan, että "jos minä olisin kentällä...". Haluamme olla innovatiivisia ja freesejä, seuran myyntipäällikkö Jussi Länsitalo sanoo.

Premium-luokan kausikortti maksaa 169 euroa, ja sillä saa paikan parhaasta katsomosektorista.

– Jos tavoite täyttyy ja saamme 3 000 kausikorttia myytyä, kaikki alle 15-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi otteluihin. Koemme, että nuorissa on tulevaisuus, ja on tärkeää saada heidät viihtymään otteluissa ja tulemaan katsomon tulevaisuudessakin, Länsitalo kertoo.

Koska Veikkausliigan sarjajärjestelmä saattaa muuttua jo ensi kaudeksi, tarkkaa ottelumäärää ei vielä tiedetä varmuudella. Jos ottelumäärä säilyy nykyisellään, halvimmalla kausikortilla yhden ottelun pääsylipun hinnaksi tulee Länsitalon mukaan 3–3,5 euroa.

Lisää tietoa kampanjasta ja hinnoittelun yksityiskohdista löytyy FC Lahden verkkosivuilta.

Viime vuosina FC Lahti on myynyt noin 700–800 kausikorttia kausittain.

Mikael Hoikkala
mikael.hoikkala@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 7,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
7,90€

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi