Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
It's Hockey Time

Näitkö Pelicansin paidoissa elokuussa erikoista värisävyä? Silmäsi eivät valehdelleet

Pelicans pelasi harjoituskaudella normaalista poikkeavissa väreissä. Keräilijöille ”väärä” väri saattaa kelvata hyvin. Paidat tekevät kauppansa jälkimarkkinoilla.

Topi Jaakola ja Pelicansin harjoituskauden pelipaita. Kuva: Antti Yrjönen

Jos näet tämän jutun kuvissa Pelicansin pelipaidoissa vaihtelevia värisävyjä, vika ei ole silmissäsi eikä kuvien laadussa.

Pelicans vaihtoi täksi kaudeksi pelipaitojensa toimittajaksi kiekkovarustejätti CCM:n. Ensimmäisessä toimituserässä paitojen väri ei ollut täysin seuran toiveita vastaava. Värisävy on samankaltaista vihreämpää turkoosia kuin NHL-seura San Jose Sharksilla, kun taas Pelicansin oma väri on lähempänä vaaleansinistä.

– Ensimmäiset paidat piti tilata niin aikaisin, ettemme ehtineet tarkistamaan kangasta, Pelicansin viestintäpäällikkö Jesse Pyykkö selventää.

Pelicans päätyi pelaamaan näissä paidoissa harjoituskauden pelit. CHL-otteluissa sotisopa oli jo tutumpaa turkoosia, ja samoin on alkavalla Liiga-kaudella.

Tältä näyttää Pelicansin Liiga-pelipaita 2019–20, mannekiinina Antti Tyrväinen. Kuva: Jukka Rautio / Europhoto

Väri on siis ennallaan, mutta muuten paidoissa on jonkin verran muutoksia verrattuna viime kausiin.

– Isoimpana muutoksena on se, että nimi tulee ruotsalaiseen tyyliin pelinumeron alle eikä yläpuolelle, Pyykkö kertoo.

Lahtelaiset profiilipelaajat myyvät hyvin

Harjoituskaudella nähdyt paidat tulevat jossakin vaiheessa todennäköisesti yleisömyyntiin.

Niin sanotut gameworn-paidat ovat tehneet Lahdessa hyvin kauppansa viime kausina. Pyykön mukaan pelaajat pelaavat tavallisesti kauden läpi kahdella tai kolmella paidalla, mutta ne, joiden paidoille on kysyntää, vaihtavat tiheämmin. Paita saattaa vaihtua myös sen vuoksi, jos paitaan myydään uusia mainoksia tai jokin yritys ottaa jonkun kummipelaajakseen kesken kauden.

– Jos Antti Tyrväisen gamewornia tilataan, saatamme pistää sen myyntiin jo ensimmäisen pelin jälkeen, Pyykkö sanoo.

– Tällaista tehdään muuallakin. Jesperi Kotkaniemi taisi Ässissä käyttää joissakin peleissä paidan per erä, ja sitten ne laitettiin myyntiin.

Lahtelaisten profiili­pelaajien paidat ovat aina suosittuja. Viestintäpäällikkö Jesse Pyykkö

Tyrväinen on hyvä esimerkki pelaajasta, jonka aitoa pelipaitaa tai fanipaitaa myydään tasaisesti läpi kauden.

– Lahtelaiset profiilipelaajat ovat aina suosittuja. Taavi Vartiaisen paitaa menee vahvasti, samoin Hannes Björnisen. Severi Lahtinen on yksi suosituista, ja Jesse Ylönen on tällä hetkellä kuumaa kamaa, Pyykkö luettelee.

– Suosio vaihtelee sesongin mukaan. Oliwer Kasken paitaa ei viime syksynä juuri mennyt, mutta keväällä ei sitten paljon muuta mennytkään. Iikka Kangasniemellä taas kävi päinvastoin edellisellä kaudella.

Lue myös: Välivuodesta on turha puhua – Iivo Niskanen haluaa kilpailla paljon ensi talvena, esiin nousee myös Lahden maailmancupin kilpailu
Mikael Hoikkala
mikael.hoikkala@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Jatka lukemista LTV:n tarjoamana 2 vk maksutta!

Tilaa ESS VerkkoPlus 2 viikoksi maksutta ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa 2 vk maksutta

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi