Pelicansin myyntitiimissä pyöritellään hulluja ideoita ja pöytälaatikossa on vielä "aika pitkä lista tavaraa" – VIP-luksuspakettien kanssa ei kuitenkaan jääty aikailemaan

Pelicansin myynti- ja asiakkuusjohtaja Jari Pohjonen kertoo, että kyselyitä paljon puhutuista VIP-paketeista on tullut "Helsingistä Kittilään", mutta tiedusteluista on pitkä matka kaupantekoon, kun hintaa on kymppitonni.

Pelicansin kaupittelemaan President VIP-pakettiin kuuluu istumapaikat pääkatsomon parhaasta sektorista. Sami Kuusivirta
Mikael Hoikkala

Mikael Hoikkala

Pelicansin viime viikonloppuna lanseeraama kampanjatempaus osui yleisön reaktioista päätellen napakymppiin. Tieto seuraaviin kotiotteluihin myytävistä poikkeuksellisista President VIP -paketeista nousi uutisiin valtakunnallisissa tiedotusvälineissä, ja sosiaalisessa mediassakin idea on kerännyt runsaasti kiitoksia ja kannustuksia.

Vastaanotto osoittaa, että vaikka erilaisia myyntikikkoja on kehitelty maailman sivu, aina on mahdollista keksiä uusia.

– Teemme tämän ensimmäisenä Suomessa, eikä ainakaan minun tiedossani ole, että maailmalla olisi pääsarjatason jääkiekossa tällaista pakettia toteutettu. Privaattinäytös täyden hospitalityn (vieraanvaraisuuspaketin) setillä, Pelicansin myynti- ja asiakkuusjohtaja Jari Pohjonen sanoi Etelä-Suomen Sanomien Hockey Time -podcastin haastattelussa keskiviikkona.

Kymmenentuhatta euroa maksavaan täyden palvelun VIP-pakettiin kuuluu muun muassa limusiinikuljetus hallille, sauna-aition käyttö sekä ammattikokin, henkilökohtaisen hovimestarin ja turvamiehen palvelut. Kolmesta tarjolla olevasta ottelusta yksi on toistaiseksi myyty.

– Kyllä siitä kymppitonnista merkittävin siivu jää meille. Tuotantokustannuksiakin on, se on ihan selvää, mutta ne on kalkyloitu siihen sisään, Pohjonen kertoi.

Pohjosen mukaan Pelicansin myynti- ja markkinointitiimissä pallotellaan paljon hullujakin ideoita.

– Osaa lähdetään toteuttamaan, osaa ei. Aika pitkä lista on vielä tavaraa, mitä toteutellaan, hän paljasti.

President VIP -ideaan aloite tuli Pohjoselta itseltään. Hän kertoo ajatuksen välähtäneen korviensa välissä nuorten MM-kisojen USA–Suomi-välierää katsoessa aamuyön tunteina.

– Siinä vähän kirjoiteltiin ylös, sitten vähän jalostettiin porukalla. Todettiin, että lyödäänpä tulille.

Julkistuksen jälkeen kyselyitä on Pohjosen mukaan tullut "Helsingistä Kittilään", mutta kyselyistä on pitkä matka kauppojen syntymiseen.

Yksikin myyty VIP-paketti tuo pientä helpotusta Pelicansin ankeaan kassatilanteeseen. Koronapandemian aiheuttamien rajoitusten vuoksi ottelutapahtumien tuotot ovat muuten nollassa, ja kulut juoksevat.

Pelicansissa on nöyrästi kunnioitettu viranomaisten määräämiä rajoituksia, vaikka ne joiltakin osin kismittävät ja myös ihmetyttävät.

– Me vaikutamme niihin asioihin, joihin pystymme vaikuttamaan, ja tiedostamme vastuumme ja tilanteen vakavuuden. Jossain määrin tuntuu kuitenkin kohtuuttomalta, kun elinkeinoa rajoitetaan. Olen heittänyt, että harmi kun Isku Areena ei ole 5 300 ihmisen lounasravintola. Sitten voisimme ottaa vaikka 2 600 ihmistä pöytäpaikoille sisään, Pohjonen sanoi.

Hallin ravintolaan ja aitiotiloihin Pelicans saa ottaa väkeä sisään, kunhan näitä katsojia ei päästetä katsomon puolelle. Kausikorttiasiakkaille onkin seuraaviin otteluihin kaupattu rajattu määrä illalliskortteja Lämäri-ravintolaan. Lisäksi arvonnan kautta kaksi kausikorttilaista pääsee seuraamaan peliä kaverin kanssa aitioon. Nämä maksimissaan neljä aitiopleksien takana peliä seuraavaa henkilöä lasketaan mukaan kymmenen henkilön rajoitettuun yleisökiintiöön.

– Onnekas kausikorttilainen, joka on voittanut paikan peliin, seuraa peliä pleksin takaa. Katsomoon ei ole asiaa muilla kuin President VIP -paketin ostaneilla, Pohjonen painotti.

Kuuntele Pelicansin myynti- ja asiakkuusjohtaja Jari Pohjosen haastattelu kokonaisuudessaan Hockey Time -podcastin tuoreimmasta jaksosta.

Aitiotiloja koskevaa kohtaa jutun lopussa täsmennetty 14.1. kello 12.25.

Hockey Time -podcast, 13. jakso, kuuntele tästä: Pelicansin myyntitempaus osui, upposi ja sai näkyvyyttä ympäri Suomen – konsepti välähti mieleen aamuyön tunteina, kertoo idean isä

Pelicansin hylättyjen maalien erikoismies Artturi Toivola: "Pusku on varmaan seuraavaksi vuorossa"

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut