Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Luonto

Uudessa Marjakaveri-kampanjassa autetaan marjastajia löytämään toisensa

Mustikan satokausi alkaa heinäkuun loppupuolella. Kuva: Sami Lettojärvi

Metsät ovat kesällä ja alkusyksyllä täynnä luonnonmarjoja, ja ahkerat marjastajat käyttävät silloin paljon aikaa metsässä.

Luonnontuotealan järjestö Arktiset Aromit pyrkii edistämään marjastusta käynnistämällä Marjakaveri-kampanjan. Hyvän tuulen kampanjassa on tarkoitus auttaa marjastuksesta kiinnostuneita löytämään toisia samanhenkisiä ja sopimaan yhteisiä marjaretkiä.

Kampanja toimii Facebookissa, Marjakaveri kaikille -sivulla, jossa annetaan vinkkejä ja kerrotaan ajankohtaisista asioista. Sen lisäksi halukkaat voivat perustaa paikallisia Facebook-ryhmiä.

Arktiset Aromit muistuttaa tiedotteessaan, että luonnonmarjojen myyntitulo on verotonta. Sen mukaan marjastus sopii tulonlähteeksi esimerkiksi ilman kesätyötä jääneelle nuorelle tai hyötyliikuntaa arvostavalle.

Marjaana Lahola
marjaana.lahola@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 9,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
9,90€

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi