Kylmyys on monella tavalla sähköauton toimintamatkan nipistäjä. Ajoakku säilyttää pakkasessa täyden toimintakykynsä vain, jos se pystytään pitämään ihanteellisessa lämpötilassa. Lisäksi pakkaspäivinä liikuttaessa halutaan auton sisällä tietenkin säilyttää miellyttävä lämpötila, mikä vie akusta energiaa ja syö siten toimintamatkaa.
Ford sanoo löytäneensä testeissään keinon, joka vähentää energian tarvetta auton sisätilan lämmittämisessä. Fordin mukaan idea sinänsä ei ole uusi, sillä se on kuin suoraa lainaa esimerkiksi lähes kaikkialla maailmassa käytettävästä kotien lämmitysmenetelmästä.
Ford muutti testiautojensa sisätilojen ilmastointia niin, ettei lämmintä ilmaa enää puhallettu sisään ilmastointiaukkojen kautta. Autoihin sijoitettiin sen sijaan erilaisia lämmitettäviä paneeleja. Niitä voi Fordin mukaan autoissa asentaa huomaamattomasti ja moniin paikkoihin, muun muassa ovien sisäpintoihin ja auton sisäkattoon. Sen jälkeen ne toimivat aivan kuten lämpöpatterit kotien seinustoilla.
Lämmityskokeilu tuotti hyviä tuloksia etenkin pakettiautoissa, jotka toimivat jakelutehtävissä kaupunkialueilla. Jakeluautojen ovia availlaan usein, joten lämpö karkaa vääjäämättä. Uuden lämpimän ilman puhaltaminen alkaa kerta toisensa jälkeen vähän kuin alusta. Paneelit sen sijaan pysyvät tasaisesti lämpiminä, ja oikein sijoitettuina lämmittävät matkustajia.

Lämpöpaneelit käyttävät Fordin mukaan jopa 13 prosenttia vähemmän energiaa kuin puhaltimet auton sisätilan lämmittämiseen. Sähköauton ajomatkassa se merkitsee Fordin mukaan noin viiden prosentin lisäystä.
Fordin idea ei ole täysin uusi autoissakaan, sillä jo vakiintuneiden ohjauspyörä- ja istuinlämmitysten lisäksi joillakin premiummerkeillä on saatavilla esimerkiksi lämmitys käsinojiin. Autoteollisuuden alihankkija ZF puolestaan esitteli äskettäin lämmitettävät turvavyöt.