Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

Liikkeellä aiheettomia sähkölaskuja yhtiöltä, jonka sähköntoimitus on keskeytetty

Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonta on saanut useita ilmoituksia sähköyhtiö 365 Hankinnan lähettämistä laskuista. Kuluttajat ovat saaneet sähkölaskuja, vaikka yhtiön sähköntoimitus on keskeytetty. Laskut ovat perusteettomia, eikä niitä pidä maksaa.

365 Hankinnan sähköntoimitukset asiakkaille keskeytyivät tasevastaavan puuttumisen takia viime kesäkuussa. Samaan aikaan ja samasta syystä päättyivät Fi-Nergy Voiman sähköntoimitukset.

Yhtiöiden asiakkaina olleet kuluttajat siirtyivät tämän jälkeen muiden sähkönmyyjien asiakkaiksi. Vaikka 365 Hankinta ei edelleenkään toimita sähköä, useat kuluttajat ovat saaneet syyskuun aikana yhtiöltä laskuja.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto varoittaa sähköyhtiö Fi-Nergystä

Laskuissa vaaditaan palvelumaksuja 1.8.2021 alkaneelta vuoden jaksolta, yhteensä 118,80 euroa.

– Kuluttajilla ei voi olla 365 Hankinnan kanssa voimassa olevaa sähkönmyyntisopimusta, johon yhtiön 1.8.2021 aloittama laskutus voisi perustua, KKV:n tiedotteessa huomautetaan.

– Laskusta voi reklamoida laskussa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ja jos laskujen perintä jatkuu, voi tarvittaessa olla yhteydessä KKV:n kuluttajaneuvontaan.

Laskuissa maksun saajaksi on merkitty ruotsalainen Cargus Sol och Vind AB -niminen yritys, jonka hallituksessa toimiva henkilö on ollut aiemmin varajäsenenä myös toimintansa keskeyttäneen Fi-Nergy Voiman hallituksessa.

Päijät-Soten asiakkaat saaneet aiheettomia laskuja perintätoimistolta