Pieni pelistudio suunnittelee 1970-luvun Lahteen sijoittuvaa videopeliä, jossa käsitellään myös pelin päähenkilön transsukupuolisuutta

Kuvassa Harhama Gamesin narratiivinen suunnittelija Lea Kalenius, peligraafikko Eeva Tötterström, perustaja ja tuottaja Miia Seppänen ja graafisen suunnittelun harjoittelija Susanna Narinen. Lahteen sijoittuvan pelin päähenkilön kotitalo on tarkoitus pelissä sijoittaa Mariankadun puistikon lähelle. Kai Sinervo

Ei tiedetä pelejä, jotka sijoittuisivat Lahteen. Kaupungilla on myös maine Suomen Chicagona, joka syntyi tietääkseni 1970-luvulla, vastaa Harhama Gamesin narratiivinen suunnittelija Lea Kalenius kysymykseen, miksi ihmeessä helsinkiläinen pelistudio suunnittelee 1970-luvun Lahteen sijoittuvaa tietokone- ja konsolipeliä.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa 2 kk 5 €/kk Tilaa 24 h 2 € Olen jo tilaaja