Kelan etäpalvelu Harjun terveyden asiakkaiden käyttöön kesäkuun alusta alkaen

Heidi Malin

Harjun terveyden alueen asukkaat voivat hoitaa asioitaan Kelan kanssa etänä kesäkuun alusta alkaen, Päijät-Sote kertoo tiedotteessaan. Etäpalvelun toteuttamisessa on mukana Harjun terveyden sosiaaliohjaajia.

Kaikkia kela-asioita voi hoitaa arkisin kello 10–13. Asiakas ottaa ensin yhteyden Harjun terveyden sosiaaliohjaajaan sote-keskuksen walk in-palvelussa ja käy läpi palveluntarpeensa. Tarvittaessa sosiaaliohjaaja avaa kuvallisen etäyhteyden Kelan palveluasiantuntijalle.

– Asiakkaat saattavat tarvita apua erilaisten etuuksien hakemisessa esimerkiksi sairastumiseen ja heikentyneeseen toimintakykyyn liittyen tai epäselvän etuustilanteen selvittämisessä. Harjun terveyden sosiaaliohjaajat auttavat tarvittaessa asiakasta erilaisten hakemusten ja lomakkeiden täyttämisessä. Kelan etäpalvelun avulla asiakkaan asia voidaan hoitaa mahdollisimman kokonaisvaltaisesti ja parhaalla mahdollisella tavalla, kun kyse on Kelan palvelujen piiriin kuuluvasta laajempaa neuvontaa vaativasta asiasta, Harjun terveyden terveyssosiaalityön palvelupäällikkö Marjo Taipale sanoo tiedotteessa.

Harjun terveyden sosiaaliohjaaja palvelee arkisin kello 10–13 ilman ajanvarausta Lahden sote-keskuksen ala-aulan info-kopissa numero 4. Asiointia varten asiakkaan on varattava mukaan henkilöllisyystodistus.

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut