Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

"Lentävä lähtö" - Päijät-Soten Digiklinikalla yli 10 000 käyntiä alkuvuoden aikana

Vuoden alusta avautunutta ja ympärivuorokautisesti palvelevaa Päijät-Soten Digiklinikkaa on käytetty ahkerasti. Alkuvuoden aikana klinikalla on asioitu yhteensä yli 10 000 kertaa, Päijät-Sote kertoo tiedotteessaan.

Palvelulla on Harjun terveyden alueella tällä hetkellä noin 38 000 käyttäjää. Määrä kasvaa lähes 500:lla käyttäjällä viikossa.

Digiklinikka palvelee Lahden, Kärkölän ja Iitin asukkaita. Palvelussa voi hoitaa sähköisesti sellaisia asioita, jotka eivät tarvitse lääkärin tai hoitajan henkilökohtaista tapaamista potilaan kanssa. Apua saa esimerkiksi akuuteissa iho-, silmä-, vatsa- ja ylähengitysteihin liittyvissä oireissa. Toukokuussa yhteydenottojen syynä ovat olleet erityisesti erilaiset allergiaan liittyvät oireet.

– Päijät-Soten Digiklinikka on saanut lentävän lähdön. Alueen asukkaat ovat käyttäneet Digiklinikan palveluita aktiivisesti heti vuodenvaihteesta lukien. Asiointimäärät ovat kevään myötä kasvaneet ja yhteydenottoja tulee nyt jo yli sata päivässä, Harjun terveyden käynnistysvaiheen toimitusjohtaja Joonas Turunen kertoo tiedotteessa.

Turusen mukaan Digiklinikka on parantanut Lahden, Kärkölän ja Iitin asukkaiden avosairaanhoidon palveluiden saatavuutta merkittävästi.

– Moni pienempi asia ratkeaa Digiklinikalla, joka palvelee ympäri vuorokauden. Tällöin Harjun terveyden ammattilaisille jää enemmän aikaa hoitaa kivijalkapalveluissa niitä asiakkaita, jotka tarvitsevat fyysistä vastaanottoa, Turunen sanoo.

Digiklinikka palvelee Päijät-Soten digipalvelussa. Palvelu toimii älypuhelimeen ladattavassa OmaMehiläinen-sovelluksessa sekä verkkoselaimella palvelun omilla sivuilla.

Digiklinikan käyttäjämäärien kehitystä voi seurata reaaliaikaisesti palvelun käyttäjäsivuilta.