Lahtelainen Luhta lähti Musiikkimuseo Famen tukijaksi - samalla se ottaa jalansijaa uudessa kauppakeskus Triplassa

Toimitusjohtaja Vesa Luhtasen mukaan Luhta lähti mukaan museohankkeeseen varhaisessa vaiheessa. Ronja Koskinen

Millamari Uotila

Lahtelainen urheiluvaatevalmistaja Luhta on tuttu urheilusponsoroinnista, mutta nyt se laajentaa kulttuurin alalle.

Luhta on Musiikkimuseo Famen kaupallinen pääyhteistyökumppani. Luhta Sportsware Companyn toimitusjohtajan Vesa Luhtasen mukaan Luhta lähti museohankkeeseen jo varhaisessa vaiheessa.

– Etenkin kun museo tuli kauppakeskus Triplan yhteyteen, mukaan lähteminen tuntui sopivalta ajatukselta, Luhtanen sanoo.

Luhta on avannut Triplaan kolmen vaatebrändin liikkeet.

Tilaisuuksia asiakkaille

Mitä Luhta sitten toivoo museoyhteistyöltä? Vesa Luhtanen uskoo, että Fame kiinnostaa niin Luhdan tukkumyynti- kuin kuluttaja-asiakkaita.

– Meille tulee tukkumyyntiasiakkaita ulkomailta. Famessa on mahdollista järjestää tapahtumia ja yksityistilaisuuksia.

Luhtasen mukaan asiakkaiden joukossa on aina niitä, joita voisi kiinnostaa vaikka virtuaalikaraoke.

– Kävin katsomassa, kun museossa vedettiin karaokea. Siinä pakostikin eläytyi mukaan, sanoo museoon keskiviikkona tutustunut Luhtanen.

Luhta on myös yksi museon omistajista. Tarkkaa omistusosuutta tai sijoituksen suuruutta Luhtanen ei kerro.

– Olemme mukana pienellä osuudella, enemmän tukijan roolissa.

– Toivon kovasti, että koko kauppakeskus lähtee hyvin liikkeelle ja myös kantaa pitkälle.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.