Pelicans ja Lahteen avautuva Social Burgerjoint yhteistyöhön

Heidi Nikunen

Lahtelainen jääkiekkoseura Pelicans ottaa vastuun Lahteen lokakuussa avattavan burgerravintolan Social Burgerjointin pyörittämisestä.

Pelicansissa ollaan innostuneita franchising-tyyppisestä sopimuksesta.

– Tämä on meille selkeää jatkoa strategiselle kasvulle, jota olemme lähteneet hakemaan ravintolatoiminnasta. Social Burgerjoint on kiinnostava brändi ja tuote kerrassaan loistava. Uskon, että lahtelaiset ottavat ravintolatulokkaan innolla vastaan, Pelicansin taloutta ja ravintolapuolen operatiivista toimintaa johtava Lauri Pöyhönen kertoo.

Myös Social Burgerjointin yrittäjät Heikki Volanen ja Pikkis Tuominen ovat sopimuksesta mielissään.

– Jääkiekkomiesten kanssa oli inspiroivaa istahtaa samaan suunnittelupöytään. Pelicans on kasvattanut ravintolatoimintaansa ja pyörittää kaupungissa jo ennestään toriterassia, lounasravintolaa sekä vastaa lukuisten isojen tapahtumien catering-palveluista, Pikkis Tuominen sanoo.

Burgerjoint oli alun perin festivaaleja kiertänyt ruokarekka on kasvanut lyhyessä ajassa ketjuravintolaksi. Ketjun ravintoloita on Lahden lisäksi Porvoossa, Keravalla ja Helsingissä.

Ravintolan konseptina on pihvi, jonka laatuun ravintola keskittyy.

Pelicans oli muutamassa vuodessa lisännyt jääkiekon ulkopuolista liiketoimintaansa. Tällä hetkellä Pelicansilla on pyöritettävänään toriterassi Aitio sekä lukuisten suurtapahtumien catering-palveluja.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Etusivulla nyt

Näytä lisää

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.