Asiakkaat vaihtavat puhelinliittymän myös edullisemmasta kalliimpaan: "Hintakulma ei monesti ole asiakkaille tärkein"

Onko matkapuhelinliittymää vaihtavaan asiakkaan maanitellussa jäämään kyse siitä, että tuttu asiakas on yhtiöille edullisempi kuin markkinoinnin kautta hankittu asiakas?

– Yleisellä tasolla ajateltuna nykyisistä asiakkaista kiinni pitäminen on edullisempaa, Elisan Ilkka Pohtola myöntää.

Usein kyse ei ole hinnoista, sillä liittymien hinnoissa ei ole suuria eroja.

– Hintakulma ei monesti ole asiakkaille tärkein. Asiakkaat arvostavat verkkomme kattavuutta ja toimivuutta sekä vaivatonta asiointia kanssamme. Meillä on erihintaisia ja eri palvelulupauksen täyttäviä tuotteita eri asiakastilanteisiin, Pohtola jatkaa.

DNA:n mobiililiiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan kertoo, että varsin usein asiakkaat vaihtavat kalliimpaan liittymään.

– Meille kaikki asiakkaat ovat tärkeitä – niin nykyiset kuin uudetkin. Kartoitamme asiakkaan tilanteen ja pyrimme asiakkaan kanssa yhdessä valitsemaan asiakkaalle parhaiten soveltuvan liittymän. Useasti asiakkaat valitsevat nopeamman liittymän, joka on muutamia euroja vanhaa liittymää kalliimpi.

Puhelinliittymän vaihtajaa houkutellaan usein jäämään asiakkaaksi, yhteydenotto senhetkisestä yhtiöstä vaihtotilanteessa on tavallista: "Haluamme aina selvittää ja varmistaa, miksi asiakas on meiltä lähdössä"

Telian Petri Lindqvist korostaa, että jos asiakkaat vaihtavat aktiivisesti 5G-liittymiin.

– Haluamme pitää hyvää huolta nykyisistä asiakkaistamme. Panostamme tähän koko ajan entistä enemmän. Sekä asiakashankintaan että asiakashoitoon liittyy luonnollisesti kustannuksia. Suosituimpia nykyisten asiakkaiden päivitysetuja ovat tällä hetkellä liittymän päivittäminen 5G-aikaan sekä C More -suoratoistopalvelu.

Jos asiakas antaa yhtiölle viestintäluvan, häneen ollaan yhteydessä.

– Tekstiviesti on suosittu keino ja lupa kannattaa käydä kytkemässä päälle Minun Telian kautta.

Mainos: Etelä-Suomen Sanomat

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kahdesti päivässä arkisin ja kerran päivässä viikonloppuisin.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut