Lahden palvelutorilla vuodessa yli 170 000 asiakasta, tilat laajenevat kesäksi

Kauppakeskus Trion kakkoskerroksessa sijaitseva Palvelutori sai asiakkailta hyvää palautetta saavutettavuudestaan. Mirja Hussain

ESS

Julkisia palveluja kauppakeskus Triossa tarjoavan Lahden Palvelutorin ensimmäinen vuosi oli menestys. Vuoden aikana Palvelutorilla kävi runsaat 172 000 asiakasta, kertoo kaupunki.

Keväällä iskenyt korona rajoitti Palvelutorin toimintaa. Asioinnit ovat kuitenkin kaupungin mukaan onnistuneet paitsi paikan päällä, myös sähköisten ja etäpalveluiden kautta.

Viime vuonna tehdyn asiakaskokemustutkimuksen mukaan 86 prosenttia palveluiden uusista asiakkaista löysi Trion toiseen kerrokseen helposti tai erittäin helposti. Viihtyisäksi Palvelutorin koki 84 prosenttia vajaasta 200 vastaajasta.

Palvelutorin tiloissa toimivat useiden kaupungin palveluiden asiointi- ja neuvontapisteet, Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän ohjaus- ja neuvontapalveluita, te-palveluiden ohjaus ja neuvonta sekä Kelan palvelupiste.

Palvelutori laajenee kesään mennessä 2 000 neliöllä, eli nykyisestä 1 000 neliöstä 3 000 neliöön. Samalla sen palvelutarjonta monipuolistuu. Kaupunki kertoi jo aiemmin, että sen omista toimijoista mukaan on uutena tulossa työllisyyden kuntakokeilu, joka alkaa maaliskuussa.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut