Osuuskauppa Hämeenmaan myynti kasvoi eniten autokaupassa, tavaratalo- ja rautakaupassa laskua 15 prosenttia

Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto perustelee edellisvuodesta kasvanutta tulosta myynnin kasvulla ja kulujen hallinnalla. Aatu Raninen

Krista Koivisto

Osuuskauppa Hämeenmaan myynti kasvoi viime vuonna 3,3 prosenttia. Myynti oli 1 137 miljoonaa euroa. Edellisvuonna myynti oli 1 101 miljoonaa euroa.

Suurin myynnin kasvu nähtiin autokaupan puolella, 8,7 prosenttia. Sen sijaan tavaratalo- ja rautakaupassa myynti laski 15 prosentilla edellisvuodesta. Tätä selittävät osittain verkkokaupan suosion kasvu ja Kodin Terroissa vuonna 2018 tehdyt isot muutokset: Terrat uudistettiin viime keväänä.

Hämeenmaan tulos koheni edellisvuodesta. Kun vuonna 2017 tulos oli 30,7 miljoonaa euroa, viime vuonna tulos oli 33,7 miljoonaa euroa.

Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto perustelee tulosta myynnin kasvulla ja kulujen hallinnalla.

Bonuksia maksettiin yli 28 miljoonaa euroa

Hämeenmaa työllisti vuoden lopussa 2 824 henkilöä. Se on kolmisenkymmentä henkilöä edellisvuotta enemmän.

Asiakasomistajille maksettiin vuoden aikana 28,2 miljoonaa euroa bonuksia, kun vuonna 2017 bonuksia maksettiin 28,6 miljoonaa euroa.

Hämeenmaa teki viime vuonna Päijät- ja Kanta-Hämeessä investointeja kaikkiaan 41,6 miljoonalla eurolla. Investoinnit jatkuvat tänä vuonna: muun muassa autopesuverkosto saa uusia pisteitä Lahden Nastolaan, Hennalaan ja Metsäkankaalle.

Myös Lahden Tonttilan ja Kiveriön sekä Heinolan Vierumäen Sale-myymälöitä uudistetaan vuoden mittaan.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.