Stockmannin myynti laski syyskuussa, myös Hullut Päivät jäi viime vuodesta

Tavaratalojen ja verkkokaupan myynti laski Suomessa 13,5 prosenttia syyskuussa.

Iida Tiihonen

Tavaratalokonserni Stockmannin myynti laski viime kuussa reilusti. Myös sunnuntaina päättynyt Hullut Päivät -kampanja jäi viime vuoden myyntiluvuista.

Stockmannin myynti laski syyskuussa 10,7 prosenttia vuoden takaisesta jatkuvilla tuote- ja liiketoiminta-alueilla. Konsernin myynti oli syyskuussa 82,5 miljoonaa euroa.

Stockmann Retailin eli tavaratalojen ja verkkokaupan myynti laski kaikkiaan 11,9 prosenttia. Konserni selittää laskua edellisvuotta vähäisemmällä hintavetoisten kampanjoiden määrällä ja käynnissä olevilla korjaustöillä.

Suomessa Stockmann Retailin myynti laski 13,5 prosenttia, Baltian maissa 2,9 prosenttia.

Sunnuntaina päättyneen Hullut Päivät -kampanjan kokonaismyynti laski 2 prosenttia. Kampanja järjestettiin 12.-16. lokakuuta Stockmann-tavarataloissa ja -verkkokaupassa.

- Vaikean syyskuun jälkeen olemme melko tyytyväisiä Hullujen Päivien tulokseen. Kampanjan valikoimaa koskevista muutoksista huolimatta myynti ylsi lähes viime vuoden tasolle. Kivijalkamyymälöissämme rekisteröitiin yli 1,4 miljoonaa kassakuittia, ja uudistetussa Hullujen Päivien verkkokaupassa vieraili yli miljoona kävijää, toimitusjohtaja Lauri Veijalainen sanoo Stockmannin tiedotteessa.

Verkkokauppamyynnin osuus kasvoi Hulluilla Päivillä. Veijalaisen mukaan lähtöasetelmat ovat hyvät vuoden viimeiselle neljännekselle lähdettäessä.

Konsernin omistaman Lindexin myynti laski 9,8 prosenttia.

Stockmann-konsernilla on Suomessa yhteensä seitsemän tavarataloa.

Stockmannin myyntiluvuista kertoi muun muassa .

Lähteet:

Stockmann Group

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut