Vastaanottotoiminnan johtaja Minna Jussila lähetti avoimen kirjeen Lahden kaupungin johdolle: "Asiakkaamme ovat pääsääntöisesti hyvin käyttäytyviä ja kohteliaita ihmisiä"

SPR:n Hämeen piirin vastaanottotoiminnan johtaja Minna Jussila. Viena Kytöjoki

Aleksi Sammalisto

Suomen Punaisen Ristin Lahden vastaanottokeskus ja tehostetun tuen yksikkö muuttavat Hennalasta Ahtialaan.

Hämeen piirin vastaanottotoiminnan johtaja Minna Jussila kertoo avoimessa Lahden kaupungin johdolle suunnatussa kirjeessään faktoja vastaanottokeskuksen ja turvapaikanhakijoiden tehostetun tuen yksikön toiminnasta.

- Me tulemme kertomaan asiakkaillemme alueesta, jossa toimisto sijaitsee ja informoimme myös kuntalaisten peloista ja siitä, miten tulee käyttäytyä. Asiakkaamme ovat pääsääntöisesti hyvin käyttäytyviä ja kohteliaita ihmisiä, jotka eivät halua aiheuttaa ongelmia, kirjoittaa Jussila.

- Me myös tunnemme kaikki asiakkaamme ja siihen työmme perustuu. Mikäli asiakas ei käyttäydy sovitusti tai aiheuttaa ongelmia, on meillä mahdollisuus siirtää hänet toiseen keskukseen.

Lue koko kirje Lahden kaupungin verkkosivuilta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.