SSR luopui kohua herättäneistä kilvistään – "haluamme, että meidät huomataan muista asioista"

Markus Luukkonen

Rakennusyhtiö Salpausselän Rakentajat ja sen emoyhtiö SSR Group ovat luopuneet Lahden katukuvassa runsaasti huomiota herättäneistä rekisterikilvistä. SSR-alkuiset erikoiskilvet ovat saaneet tehdä tilaa tavallisille rekisterinumeroille.

– No joo, ihan hyvä havainto se on, vahvistaa Salpausselän Rakentajien toimitusjohtaja Arto Jokinen.

Jokisen mukaan yhtiötä on organisoitu kevään aikana uudelleen, ja samalla on mietitty toimintakulttuuria ja julkikuvaa. Autopolitiikka on osa sitä.

– Kilvet ovat herättäneet kummastusta. Haluamme, että meidät huomataan jatkossa muista asioista, kertoo Jokinen.

Jorma Tamminen, SSR Groupin entinen hallituksen puheenjohtaja kertoi Etelä-Suomen Sanomille lokakuussa 2016, että erikoiskilvet olivat entisen pääomistajan Mika Wileniuksen idea, jolla haettiin positiivista näkyvyyttä.

Autot ovat olleet yrityksen johtoportaan työsuhdeautoja. Isot, mustat autot hankittiin leasing-sopimuksella ja pääosin käytettyinä.

Joukossa oli useita Audi Q7 -mallisia autoja, ja myös esimerkiksi Mercedes Benz S 350, Lexus RX450H ja BMW X5. Ne maksoivat Tammisen mukaan 50 000–100 000 euroa per kappale.

Aiheeseen liittyvää

  1. Ökyautot ja erikoiskilvet herättävät huomiota, ovat tämän tutun rakennusliikkeen käytössä
    12.10.2016 17:19

Kommentoi

Uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kahdesti päivässä arkisin ja kerran päivässä viikonloppuisin.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut