Lukijalta: Täyden palvelun Postissa posti on sivuseikka

Helena Ahonen

Postin palvelut Lahdessa muuttuivat viime vuoden syksyllä.

Lahdessa on nykyisin yksi Posti oy:n nimeämä ”täyden palvelun posti”, joka toimii R-kioskin yhteydessä kauppakeskus Valossa Launeella.

Posti lupasi tiedotteessaan 12.6.2019, että tässä Saksalankadun Postissa on jatkossakin täysin samanlainen palveluvalikoima kuin Postin omassa myymälässä, minkä lisäksi posti on jatkossa auki viikon jokaisena päivänä.

Posti on kasvattanut voimakkaasti automaattisia pakettiautomaatteja ja näiden palvelupisteitä Lahdessa. Sen lisäksi ns. ”täyden palvelun postin” tuotevalikoimassa pitää olla myynnissä myös postimerkkejä, postitus- ja pakkaustarvikkeita.

Kauppakeskus Valon posti ruuhkautunut pahasti Lahdessa - "Siinä alkoi jengi käydä kärttyisäksi"

Uudistukset ja laajentuneet aukioloajat R-kioskin yhteydessä vaikuttivat hyvältä. Mutta mikä on puolen vuoden asiakaskokemuksemme? Postiamme ei sen logosta huolimatta enää tunnista!

Tilan ovat vallanneet virvoitusjuoma- ja karkkihyllyt sekä peliautomaatit.

Postikorttivalikoima on olematon, suruadresseja ei ole valikoimassa, pakkausmateriaaleja ym, tarvikkeita tuskin löytää jne.

Joulun alla liikkeessä jonotettiin perinteisten joulukorttien lähettämistä ja pakettien vastaanottamista, kun työntekijät joutuivat ruuhka-aikana huolehtimaan myös pullien paistamisesta ja kahvin keittämisestä asiakkaille.

Asiakas hämmästyi marraskuussa 2019 tilatun paketin kohtaloa – Posti: Lakon synnyttämä suma on nyt purettu

Varsinaiset postipalvelut näyttävätkin olevan sivuseikka tuotevalikoimassa, vaikka R-kioskin nettisivuilla postipalvelut kyllä mainitaan hodareiden ja muiden paistotuotteiden jälkeen.

Posti ilmoittaa, että asiakaskokemuksen mittaaminen on heillä keskiössä ja se lupaa kysyä asiakkailtaan palautetta jatkuvasti kehittääkseen toimintaansa.

Asiakaskokemus kuitenkin nyt viestii, että jokin on mennyt pahasti pieleen postin kumppanuussopimuksissa.

Digitalisoinnin huumassa Posti tuntuu unohtaneen perinteiset palvelunsa, vaikka se strategiassaan ilmoittaa tavoitteekseen ”kirjeen pitämistä tärkeänä asiakkaille”. Tämä tavoite ei toteudu, ellei yhtiö osaa sitouttaa myös kumppaneitaan tämän tavoitteen toteuttamiseen. Toivottavasti se jatkossa onnistuu paremmin!

Kommentoi

Uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kahdesti päivässä arkisin ja kerran päivässä viikonloppuisin.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut