Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

Näppis | Kyllä Lahteen pitäisi saada kunnon kävelykatu tai -kadut

Kyllä Lahteen pitäisi saada kunnon kävelykatu tai -kadut. Se on nykyaikaa. Ottakaa mallia muista kaupungeista, esimerkiksi Joensuusta. Olisi kiva kävellä rauhassa ja istua kahviloissa, joissa autot ei aja vieressä.

Kun luki tästä lehdestä artikkelia Lahden kaupungin talousnäkymistä, tuli mieleen kysymys; kuuluvatko Lahden päättäjät ja viranhaltijat, kaupunginjohtaja mukaan lukien, porukkaan, jonka mielestä kaikki hyvät asiat ovat omaa ansiota ja huonot asiat muiden syytä?

Betoniseinän "mallia" etelämmästä. Sukulaiseni asuu Espoon Pähkinärinteessä. Lahden tieltä käännyttäessä oikealle, muun muassa Espooseen, kiviseinää riittää. Ei minulle ole Ahtialantien seinät ahtialalaisena mikään ihmettelyn aihe. Meluäänen esto se on.

Talven saavuttua me kävelijät ja lemmikin ulkoiluttajat muutumme lainsuojattomiksi, joiden kimppuun hyökätään välittömästi, kun kävelyreitit muuttuvat hiihtoreiteiksi. Näin ainakin Ahtiala-Myllypohjan alueella. Kyllä osa ulkoilureiteistä pitäisi säilyttää muuhun käyttöön kuin hiihdolle.

Keskustasta voi lähteä kävelylle metsään muuallekin kuin hiihtostadionin suuntaan, vaikka pohjoiseen. Kitinää saadaan vaikka mistä, vaikka ei luntakaan vielä ole. 20 vuotta, ja sitten talvet voi unohtaa. Onneksi en usko enää olevani täällä, vaan jossain pilven päällä, ja katselen, kuinka lämpimiä talvia sitten on. T. Mamma

Jouni Kaikkonen, uimahallin käyttäjät maksavat joka kerta, kun menevät uimaan! Toista se on poliitikoilla, jotka eivät maksa mitään. Sieltä se säästö tulee. Poliitikot maksakoot myös!

Miksi ei voi olla pelkästään sähkölauta?

Hollolassa olisi hyvä käydä vesijuoksemassa, jos saisi juosta rauhassa eikä olisi joku häiriköimässä vieressä.

Suomen lakien mukaan sotilaallisia palveluksia palvelevaa koulutusta esimerkiksi maanpuolustuskursseilla ei saa antaa alle 18-vuotiaille. Toisaalta 15-vuotiaat ovat rikosoikeudellisessa vastuussa ja äänestysikärajaa on harkittu 16-vuoteen. Suomessa oli ennen sotia Suojeluskuntien poikaosastot 12–16-vuotiaille ja Lotta Svärd -järjestön nuoriso-osasto pikkulotat, jonka alaikäraja oli 8 vuotta.

Lahti velkaantuu. Talous ui yhä syvemmälle. Ja Pekka Timonen se vaan esittää keisaria. Miksi Lahti on mukana Suomi-Rata oy:n Tampere–Helsinki-suurnopeusjunahankkeessa. Kymi-Ring oli paha, hyödytön ja kallis sotku. Suomi-Rata voi olla vielä hyödyttömämpi ja vielä paljon kalliimpi. Onko yrityksen avaintoimintojen sijoittaminen järkevää kaupunkiin, joka on läpeensä velkaantunut ja johdon toimet epäuskottavia.

Kielen osaaminen on vain hidaste, ei este, jos työnantajalla on kunnollinen työnopastus- ja työnohjausjärjestelmä sekä lisäksi motivoituneet työkaverit. Useimmilla järjestelmä paperilla ok, käytännön toteutus heikko.

Vanha sananlasku "työ tekijäänsä opettaa" pätee tänäkin päivänä useimmilla aloilla.

Suuret kiitokset Matti Eve. Olipa täyttä asiaa avoin kirjeesi päävalmentajalle. Kyllä ne mittarit ja punnerrukset voisi välillä unohtaa ja lenkkeillä ulkona, mielikin piristyisi. Iso kiitos kaikille pelaajille ja valmennukselle. Toivotaan onnea loppupeleihin, ja FC Lahti jyrää kohti ensi kautta.

Kaikki katujen kaventajat ja turhien korokkeiden ja ympyröiden suunnittelijat esiin. Pian rikkaruohot ja puuntaimet rehottavat kalliiden kivien väleissä. Ja kuopat kasvavat asfalteissa.

Pitäisikö poliiseja kouluttaa valvomaan liikennettä, ettei tulisi niin paljon rikkeitä? Vai toimittajia ajattelemaan, mitä kirjoittaa.

Lahti Energian osinkotuotot kaupungille romahtaneet, lieneekö syynä laskutuksen meno Oomille? Ainakin minun tapauksessani yhteistyö loppui heti. Turhat välikädet pois ja työpaikat Lahteen.

Suomeen turvaan hakeutuneet miehet ostelevat maastojalkineita ja veitsiä pääkaupunkiseudulla, ovatkohan menossa ihailemaan Nuuksiota? Entäpä Lahdessa?

Mihin sitä raja-aitaa tarvitaan, kun venäläiset saavat tulla portistakin, jos haluavat.

Kiitos kirjoittajalle aamun piristyksestä! Liikenneympyrä Seurahuoneen eteen!

Aleksin silta taisi kaatua väärään toteuttajaan eli Hämeenmaahan. Vihervasemmiston yrittäjäviha on käsin kosketeltavaa.

Vikaa, vikaa, vikaa! Eikö laitetoimittajalla ole mitään vastuuta? Yli 15 vuotta jo jäljessä valmistumisajastaan.

Eivätkö Suomi ja suomalaiset tajua, että Turkin jarrutus Nato-asiassa on Putinin määräämä. Putin käy vähän väliä Turkissa muistuttamassa ja kiristämässä asiasta.

Ketkä politiikan vaikuttajat hyväksyivät KymiRingille miljoonat ilman vakuuksia? Lahtelaisten veroeuroilla!

Ministeri Kiuru hämmästelee, kun 15 000 annosta on varastoissa koronalääkitystä, jota ei käytetä, vaikka potilaita taas paljon

Lahden kaupungin talouskatastrofi ei ole kenellekään yllätys. Voi jopa kysyä, onko se tietoisesti järjestetty. Osa samaa suurta suunnitelmaa maan hallituksen kanssa.

Juuri näin, aita turha. Jos rajamiehet haluavat partioida rajalla autolla, voi rakentaa tien. Ja droneja lennättää.

Ylinopeusraide Helsinki–Tampere ei ole niin kiireellinen suomalaisille kuin raja-aita (Rajavartiolaitoksen esitys). On kiire, ennen kuin naapuri tulee "pelastamaan" omia kansalaisiaan ja ostamiaan maita ja asuntoja.

Nyt kun energiantarve uhkaa jo kansalaisten terveyttä, pitää säätää energiaturvallisuuslaki. Jos joku vastustaa tuulivoimalan perustamista, hänelle miljoonan euron uhkasakko. Tämä laki saadaan kyllä viikossa aikaan, kuten potilasturvallisuuslakikin.

Kalliit merkki- ja vintagesilmälasit kannattaa myydä eikä antaa optikolle ilmaiseksi.

"Asiantuntija" inhokkisanojen top kympissä. Verenpainepotilas.

Kannattaisi soittaa Rosatomille, että laittakaa Hanhikivi työpöydälle. Tuo ranskalaisten härpäke ei toimi ennen isoa saneerausta.

Silta olisi ansainnut myönteisen päätöksen. Onhan ennenkin kaupunkikuvaan muutoksia tehty. Kauppa pitävät kaupungin elävänä. Liian monet liikkeet ovat lopettaneet toimintansa keskustassa. Turistit tuovat elämää keskustaan, ja tässä hotellilla on tärkeä asema.

Havainnekuvassa, jossa Aleksin ylittävää siltaa esiteltiin, ei näkynyt Sokoksen edessä majailevia henkilöitä. Jos näin pienellä satsauksella kaupunkikuva siistiytyy, niin heti siltaa rakentamaan, vieläpä Hämeenmaan kustantamana.

Parlamentaarinen itärajan aitahomma – mihin Marin pyrkii? Onko ratahankkeissakaan käyty parlamentaarista keskustelua?

Ei siinä siltaa Aleksilla tarvita, jos käy nukkumassa Sokokseen rempatuissa kopeissa!

Ei se kävelysilta mihinkään yleiseen käyttöön olisi, vaan niille muutamalle hotellissa yöpyjälle! Ja Hämeenmaa voisi nekin rahat maksaa kotimaisille ruuantuottajille eikä kahmia tolkuttomassa ahneudessaan voittoa nostamalla myös hintoja kaupoissaan!

Hyvä huomio näppiksellä: "Jos Sokoksen lopettaa, niin keskustassa ei ole mitään." Jos 20 huomautusta kääntää kaupunginhallituksen pään niin, että enemmistön tahto ei toteudu. Hildénin on aika kuunnella kansaa.

Haajanen on mielestäni oikeassa. Ei 15km/h risteykseen, ympärilleen katsomatta, suhahtava lautailija ole jalankulkija. Kuri olisi löydyttävä!

Ensin Hämeenmaa remppasi hotellin lisätilan Sokokselta (S-ryhmän) poistettuihin tiloihin. Maksaisivat sillankin itse, ei kuluisi veroeuroja. Tietysti Aleksin näkymä ei olisi sama kuin ennen, mutta se muutos on jo tehty ilman siltaakin, pilattu kaventamalla ja pyörätiellä. Lahden suunnittelijat ja päättäjät "sekosivat" ympäristökaupungin imagosta. Rahaa paloi ja palaa, rahoitetaanko ne perusopetuksen määrärahoja vähentämällä? T. Mummo