Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Päivitämme verkkosivujamme, tilaajien on kirjauduttava uudelleen

Lukijalta | Mikä Lahden joukkoliikenteessä on mennyt parempaan suuntaan?

Valtio on tehnyt Lahden kaupungin kanssa maankäytön, asumien ja liikenteen kehittämiseksi MAL-sopimuksen. Etelä-Suomen Sanomat selvitti asiaa torstain 6.10. lehdessä.

Uutisen mukaan Päijät-Hämeessä suurin osa joukkoliikenteen MAL-tuesta on perustukea eli linja-autoliikenteen normaalia pyörittämistä. Ylimääräisellä rahalla on ollut suuri merkitys siihen, että joukkoliikenteen käyttäjien määrä lähti kesällä taas selvään kasvuun.

Mitähän se tarkoittaa? Matkustajille rahaa ei ainakaan jaettu. Mielestäni kasvuun on vaikuttanut se, että koronan jälkeen päästiin taas kulkemaan. Ja se siis näkyi myös lipputuloissa joukkoliikennepäällikkö Rauno Särkkäahonkin mukaan.

ESS:n jutussa Särkkäaho kertoo: ”Tukien avulla olemme voineet pitää toimintaa yllä ilman, että olisi pitänyt tehdä karsintaa. On hyvä, että meillä on palvelu, johon ihmiset voivat palata. MAL-tuen avulla olemme lisäksi pystyneet kehittämään asioita parempaan suuntaan.”

Kysyn nyt Pyhättömänmäen asukkaiden näkökulmasta: Eikö linjojen 18 ja 19 lopettaminen ollut karsintaa? Mikä tässä asiassa on meidän kannaltamme mennyt parempaan suuntaan?