Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

Lukijalta | Harjun terveyden palvelulupauksesta

Päijät-Hämeen aluevaltuuston edustajat ovat vastuullisesti paljon vartioina ja tilivelvollisia lahtelaisille veronmaksajajille.

Harjun terveyden palvelulupauksesta lahtelaiset ovat joutuneet kohtaamaan totuuden hetken ja karvaan pettymyksen. Ei pidä luottaa kaikkiin asiantuntijoiden vakuutteluihin mitä terveydenhuollossa kutsutaan terveyspalveluiden kehittämiseksi.

Monisairaat ja vanhukset syrjäytyvät Harjun terveyden palveluista tai ovat jo syrjäytyneet. Monisairaille ja vanhuksilla on ylitsepääsemättömiä vaikeuksia käyttää digipalveluita ja tulla kuulluksi lääkärin puhelinvastaantolla. Kuulluksi tuleminen on myös vaikeaa hoitajien takaisinsoitto palvelussa.

Julkisissa mielipide keskusteluissa, olen lahtelaisena saanut lukea minkälaisella vuolaalla sanahelinällä Harjun terveyden asiantuntijat vakuutteluillaan perustelevat Harjun terveyden erinomaisuutta.

Julkisessa keskusteluissa kumarretaan syvään Harjun terveyden palvelulupaukselle mutta samaan aikaan pylllistetään Harjun terveyden palveluista syrjäytyneille, vanhuksille ja monisairaille lahtelaisille.

Harjun terveyden toiminta on toiminut vuoden verran.

Digitalisaatiota terveyspalveluissa pidetään edistyksenä ja puhelimen välityksellä annettavaa lääkärinhoitoa. Harjun terveyden lääkäreiltä lahtelaisille tarjotaan ensisijaisesti etälääkärinhoitoa.

Digitalisaation tehtävä on toimia renkinä Harjun terveyspalveluissa, isännän asemaan ei pidä digitalisaatiota päästää.

Harjun terveyteen on palkattu sairaanhoitajien takaisinsoitto palveluun portinvarijoiksi, eli arvioimaan lahtelaisten hoidon tarvetta.

Harjun terveydessä on historiaa perinteiset lääkärin vastaanotot jossa kasvokkain kohdataan monisairaita ja vanhuksia. Digitalisaatiosta ei ole Harjun terveydessä tehty perusteellista riskiarviota, digitalisaation haitoista ja hyödyistä.

Harjun terveyden vaikuttavuutta mitataan erilaisin terveydenhuollon mittarein. Mittareilla mitataan terveyspalveluiden vaikuttavuutta. Harjun terveyden mittareista ovat unohtuneet tavalliset lahtelaiset terveyspalveluiden käyttäjät.

Tavallisten lahtelaisten ääni ei kuulu Harjun Terveyden palveluissa. Lahtelaisilla olisi varmasti paljon sanottavaa Harjun Terveydestä.

Palataan vuoteen 2020, silloin vielä kun ei ollut Mehiläisen ja hyvinvointiyhtymän yhteisyritystä. Lahden kaupungin terveyspalvelut toimivat silloinkin hyvin. Vaikka podettiin resurssipulaa, oli mahdollista päästä lääkärin vastaanotolle, vaikka pääsyä joutui odottamaan keskimäärin neljä viikkoa.

Ennen yhteisyrityksen syntymistä Lahden perusterveydenhuollossa oli työntekijöitä vähemmän, mutta tärkeintä ei ole työtekijöiden määrä, vaan tärkeintä on työntekijöiden motivaatio hoitaa asiakaslähtöisesti terveydenhuollon palveluita.

Harjun terveys ei suhtaudu vastuullisesti palautteeseen jossa lahtelaiset kyseenalaistavat Harjun terveyden palvelulupausta. Kysynkin miksi tavallisten lahtelaisten ääni ei kuulu, kun pitäisi keskustella Harjun terveyden palvelulupauksesta eikä pelkästään Harjun terveyden erinomaisuudesta.

Kirjoittaja on lahtelainen