Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

Lukijalta | Paketit lihoivat vaa’alla

Olemme lahtelainen yritys, joka lähettää paketteja postissa ympäri Suomea. Paketit punnitaan meillä, tehdään pakettikortti Postin SmartShip:llä ja viedään Postin Lahden Valon R-kioskin toimipisteeseen.

Kesäkuun alussa huomasin, että meillä punnittu paketti oli ”lihonut” postin vaa’alla yli kaksi kiloa. Kävin pakettien lähetyshistoriaa läpi ja huomasin että huhti-kesäkuussa oli 15 pakettia, joissa oli havaittu virheellinen paino postin punnituksessa.

Postin ensimmäinen selitys oli että paketit olivat olleet vahingossa toisen paketin kanssa samaan aikaan vaa’alla. Toinen selitys oli, että paketin koko oli suuri ja silloin paketti hinnoitellaan tilavuuden mukaan.

En ollut tyytyväinen näihin selityksiin, koska paketit , jotka meiltä lähtevät, ovat noin 12x12x15 cm kokoisia.

Pyysin vielä kolmatta selitystä, jonka sain kahden viikon kuluttua: heillä on ollut virheellinen vaaka käytössä. Minulla ei ole tietoa, onko paketit punnittu Lahden Kujalassa vai Vantaan lajittelussa.

Olen ollut useamman kerran postiin yhteydessä ja kysynyt mitä he tekevät muiden asiakkaiden pakettien virheellisten painojen kanssa. Vastausta en ole saanut. Olen laittanut asiasta viestin Lahden seudun naisyrittäjille

Kannattaa katsoa, onko omalle kohdalle sattunut väärin punnittuja paketteja.