Lukijalta | Otin yhteyttä netissä, kaikki sujui hyvin

Minulle tuli akuuttitarve hakeutua terveyspalveluiden pariin.

Otin yhteyttä netissä Päijät-soten digiklinikkaan, jossa olin yhteydessä chatissa ensin hoitajan ja sitten lääkärin kanssa. Sain ohjeen hakeutua Harjun terveyden "kiireellisyyden" vastaanotolle, jonne menin. Parinkymmenen minuutin odottelun jälkeen pääsin hoitajan vastaanotolle, missä tehtiin alustavat tutkimukset ja sain lähetteen lab.kokeisiin. Homma sujui joustavasti hyvällä asiantuntemuksella.

Parin tunnin jälkeen hoitaja soitti ja ilmoitti lääkärin kirjoittaneen lääkereseptin. Lääkkeen sain noutaa apteekista.

Palveluiden joustavuuden ja nopeuden kannalta on hyvä, että hoitaja tekee mahdollisimman pitkälle tarvittavat alkutoimenpiteet ja sitten vasta lääkärin vastaanotolle, jos tarve vaatii.

Kokemukseni Harjun terveydestä oli hyvin positiivinen.