Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

Lukijalta | Rokotusaikoja avataan rokotteiden alueellisen saatavuuden mukaan

Petri Honkanen arvostelee 19.5. Etelä-Suomen Sanomissa Päijät-Soten koronarokottamista sekä Harjun terveyden toimintaa. Olen pahoillani, että Honkanen on puhelimessa saanut huonon palvelukokemuksen.

Harjun terveys vastaa koronarokottamisesta Lahden, Iitin ja Kärkölän alueella. Koronarokottamisen aikoja avataan sitä mukaa, kun tiedetään, miten paljon rokotteita alueelle saadaan. Rokotusajat saattavat mennä hetkessä, jolloin asiakkaalle voidaan tarjota puhelimessa rokoteaikaa Päijät-Soten jostakin muusta kunnasta, jossa aikoja on vielä vapaana.

Päijät-Sote vastaa koko maakunnan rokotussuunnitelmasta ja järjestämisestä. Rokotteita jaetaan kuntiin ja rokotuspisteisiin asukasmäärän perusteella. Myös rokotteiden jakamisesta sairaala-apteekista rokotuspisteisiin ja verkkoajanvarauksesta vastaa Päijät-Sote.

Puhelut on ohjattu jokaisen sote-keskuksen omaan numeroon, ja tavoitteena on vastata rokotusajanvarauksen takaisinsoittopyyntöihin viimeistään seuraavana päivänä. Rokoteaikoja avataan sitä mukaan, kun määrät saapuvista rokotteista varmistuvat noin 1–2 viikkoa eteenpäin.

Tavoitteena on vastata rokotusajanvarauksen takaisinsoittopyyntöihin viimeistään seuraavana päivänä.

Haluamme Harjun terveydessä palvella asiakkaitamme hyvin. Digiklinikka on nopea ja joustava palvelukanava, jossa asiakas saa yhteyden lääkäriin muutamassa minuutissa. Tällä hetkellä digiklinikalta saa nopeasti apua päivystyksellisissä asioissa esimerkiksi allergioihin, ihottumiin, flunssaan sekä reseptiasioihin.

Kroonistuneiden vaivojen hoidon mahdollisuus digiklinikalla on kehitteillä, samoin kuin integraatio Päijät-Soten potilastietojärjestelmään. Kun tämä saadaan toimivaksi, onnistuu myös esimerkiksi laboratoriolähetteiden tekeminen digiklinikalta.

Lopuksi haluan kiittää Honkasta palautteesta. Palautteet ovat meille tärkeitä toimintamme kehittämisessä.

Kirjoittaja on Harjun terveyden johtava lääkäri.

Tällä hetkellä digiklinikalta saa nopeasti apua päivystyksellisissä asioissa esimerkiksi allergioihin, ihottumiin, flunssaan sekä reseptiasioihin.