Lukijalta: Nettiyhteyden kaupasta jäi petoksen maku

Reima Rintamäki

Kuinka paljon "asiantuntijat" saavat valehdella? Ei näemmä ole mitään rajaa. Kun soitan DNA:n asiakaspalveluun, puhelu yhdistyy "asiantuntijalle".

Asiantuntija kehui, että ADSL-internet-linjat (puhelinverkko) ovat vanhaa tekniikkaa, hidasta, maksiminopeus 5 megatavua.

"Ottakaa mokkula, meiltä saatte halvalla, jollette ota niin ADSL-kaapelien huoltoa ei enää toimiteta, eli jos linja katkeaa, niin se on voi voi."

Tilattiin sitten "mokkula". Asentamisen piti olla helppoa. Kaksi tuntia meni, vaikka neuvottiin "töpselit vain kiinni". Laite halusi päivityksiä, mutta ohjekirjaa ei ollut, kaikki piti kaivaa internetistä.

Sitten kaikkein paras juttu: vanhan, surkean ja pahamaisen ADSL:n nopeus oli 100 megatavua sekunnissa. Nyt tällä hienolla modernilla laitoksella tuli peräti viisi megatavua.

Asiakaspalveluun soittaminen kannatti. Asiantuntija totesi pitkän tovin jälkeen: "minä voin vain toivottaa sinulle hyvää viikonloppua" ja luuri kiinni. Tähän pystyy vain yksinomaan DNA. Tämä ei ole yksittäinen tapaus.

Tietysti teimme reklamaatiot: hyvittäkää meille internet-laskusta kuukauden maksu.

"Valitettavasti emme voi näin tehdä", kirjoitti "asiantuntija".

Myöhemmin tuli DNAlta viesti: ”Olemme seuranneet, että sinun mokkulaliikenteesi nopeudet ovat vain yhden megan luokkaa pahimmillaan, vaikka pitäisi olla 100 megaa. Parhaimmillaan se on viisi megaa. Kokeilkaa vaihtaa mokkulasta kaistaa heikommaksi, ja jollei tämä auta niin koittakaa vaihtaa operaattoria."

Voi aikoja, voi tapoja. Kun olin vielä Päijät-Hämeen Puhelinlaitoksella töissä, niin olipas aivan toinen meno päällä.

Minkäs näille mahtaa, elämme jo vuotta 2020 ja tekniikka menee eteenpäin. Laitteita kaupataan, mutta kun tulee tenkkapoo ja huoltoa pitäisi saada, niin ei sitten millään, on kuulemma työvoimapula.

Oliko pakko sitten antaa lopputilit PHP:n asentajille, kysyy eläkkeellä oleva puhelinasentaja.

DNA vastaa:

Kirjoittaja ilmaisi tällä palstalla harmituksensa DNA:n asiakaspalvelusta saamaansa palveluun. Pahoittelen asiakkaamme pettymystä. Pyydän ystävällisesti, että asiakas ottaisi uudelleen yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun, niin voimme auttaa ja käydä asiaa tarkemmin lävitse.

Riikka Luostarinen

Johtaja, asiakasratkaisut, DNA

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut