Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikä on sähkön tuntihinta nyt? Seuraa tästä

Lukijalta | S-pankin kyselyt suututtavat

Menin pitkästä aikaa tietokoneeni pariin katsomaan S-pankin bonus-tilannettani. Mutta mitä sieltä ryöpsähti ensimmäisenä silmilleni? Valtava lista ruksattavia kysymyksiä, joista eräs otti todella ns. aivoon!

S-pankki kysyy lain mukaiseen velvollisuuteen vedoten itseni ja lähipiirini poliittista vaikutusvaltaa. Mitä hittoa se pankille kuuluu?

Miksi meitä kytätään joka asiasta? Selvisi sekin, että he jo tiesivät, etten ole minkään puolueen jäsen ja sanon sen jo nyt, etten aio ollakaan ikinä! Siellä on jo tarpeeksi suhmurointia ilman minuakin...

S-pankin asiakkaana olen vain bonuksen vuoksi ja tuntuu, että sekin on vain huijausta? Sattui nimittäin alkuvuonna 2-3 kertaa, että laitoin bonuskortin laitteeseen mutta huomasin vasta kotona, ettei bonusta ole kuitissa!

Summat olivat noin 50 euroa ja valitukset kaikuivat kuuroille korville. Olisi pitänyt samana päivänä valittaa! Opin ainakin tarkastamaan, että summa näkyy, ennen kuin laitan korttia.

Olisi kiva tietää, onko kenellekään muulle sattunut samoja ongelmia?

S-Pankilla on pankkina lakiin perustuva velvollisuus tuntea asiakkaansa.

S-Pankki vastaa:

S-Pankki, kuten muutkin pankit, kysyy asiakkailtaan erilaisia tietoja kahdesta syystä: tunteakseen asiakkaansa mahdollisimman hyvin sekä noudattaakseen kaikkia pankkeja velvoittavia lakeja. S-Pankilla on pankkina lakiin perustuva velvollisuus tuntea asiakkaansa.

Verkkopankissa esitetyt kysymykset koskevat esimerkiksi S-Pankin tilille tulevia ja lähteviä maksuja sekä tilille tulevien ja lähtevien varojen alkuperää ja käyttötarkoitusta.

S-Pankilla on myös velvollisuus kysyä asiakkaan taloudelliseen tilanteeseen liittyviä kysymyksiä, verovelvollisuutta ja sitä, onko asiakas poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö.

Bonusten osalta voi todeta yleisesti sen, että asiakas voi kerryttää bonusta kirjaamalla ostoksensa S-etukortilla maksun yhteydessä kassalla bonusostoiksi. Bonusta voi kerryttää myös maksamalla MobilePayllä.

Osuuskauppa Hämeenmaassa toimitaan siten, että jos bonus jää kirjautumatta, asiakkaan tulee kirjauttaa saamatta jääneet bonukset vielä saman päivän aikana. Jos bonus jää kirjautumatta toimipaikan virheen tai teknisten ongelmien vuoksi, asiakas voi kirjauttaa bonuksen jälkikäteen ostokuukaudelle, kun on yhteydessä Osuuskauppa Hämeenmaan omistajapalveluun.

Henna Koski

Asiakastiedoista ja sääntelystä vastaava johtaja, S-Pankki

Jaana Järvenselkä

Asiakkuusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa