Lukijalta: Miksi Hämeenmaa veloittaa liikaa?

Jouko Virtanen

Kuulun vaimoni kanssa siihen yli 70-vuotiaiden ryhmään, jonka on suositeltu pysyvän karanteeninomaisissa olosuhteissa. Olemme pyrkineet noudattamaan tätä suositusta lähes kirjaimellisesti, vain lyhyitä ulkoilulenkkejä tehden, vastaantulijoitakin vältellen.

Osana tätä eristäytymistä olemme ostaneet kaikki ruoka-, lääke- ja muut tarvikkeet netin kautta kotiin kuljetettuina. Tilasimme ensimmäisen ruokalähetyksen foodie.fi nettikaupan sivuilta (S-ryhmän nettikauppa).

Yllätyksemme oli suuri, kun kotiinkuljetus maksoi 14,90 euroa. Kilpaileva yritys veloittaa kotiin kuljetuksesta 9,90. Helsingin Sanomissa oli myös artikkeli, jossa sanottiin S-ryhmän veloittavan Helsingissä 9,90 euroa. Millä Hämeenmaa perustelee selvästi korkeamman kotiinkuljetuksensa hinnoittelun?

Todennäköisesti tänä vuonna, kun ravintolat on suljettu, molemmat suuret kauppaketjut tulevat tekemään ruoan myynnissä ennätysvuoden. Tällöin nykyisessä maailman tilanteessa luulisi isoilla yrityksillä olevan hieman ”asevelihenkeä”. Liiallisesta hinnoittelusta kärsivät eniten eläkeläiset, joista suuren osan tulisi noudattaa karanteenisuositusta ja liikuntarajoitteiset, joille kotipalvelu on tuiki tärkeä palvelumuoto tällä hetkellä.

Verkkokaupan kuljetuksen hinta perustuu kuluihin

Kommentoi

Uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kahdesti päivässä arkisin ja kerran päivässä viikonloppuisin.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut