Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos

Kaupallinen sisältö

LADEC on kestävän kasvun vauhdittaja

LADECin kasvupalvelut tukevat Lahden seudun yritysten myynnin ja digitalisaation kehittämistä sekä asiakaskohtaisessa kehittämistyössä että BUUSTIa-tapahtumissa. Seuraa tapahtumakalenteriamme osoitteessa: www.ladec.fi

”Digitalisaatiossa kannattaa edetä pieni pala kerrallaan”

Maailma muuttuu ja digitalisoituu huimaa vauhtia. Yrityksille digitalisaatio tuo uusia mahdollisuuksia mm. toiminnan ja palveluiden sähköistämiseen, pilvipalveluiden käyttöönottoon ja somemarkkinointiin. LADECin liiketoimintakehittäjä Kimmo Seppäsen mukaan digitalisaatiossa maltti on valttia. Koko digikakkua ei tarvitse eikä kannata haukata kerralla.

Liiketoimintakehittäjä Kimmo Seppänen auttaa yrityksiä digitaalisten palveluiden ja ratkaisujen kehittämisessä.

Vasta muutama kuukausi sitten LADECissa työnsä aloittanut Kimmo Seppänen on tavannut jo yli 40 yrityksen edustajan digitalisaatioon liittyen. Hyvien neuvojen tarve on suurta. Päivän sanat - GDPR, CRM, ERP, some, teollinen internet ja tekoäly – vaativat asiantuntijan opastusta.

Kimmo Seppäsen mukaan digitalisaation voi jakaa neljään alueeseen. Niistä ensimmäisen muodostavat internetissä tapahtuva myynti ja markkinointi, joka pohjautuu asiakkuudenhallinnan (CRM:n) hyödyntämiseen. Ryhmään lukeutuvat kaikki kanavat, mm. someyhteisöt sekä sähköpostimarkkinointi. Toisen alueen muodostavat täysin digitaaliset palvelut ja hybridit, kuten pelit, sekä kaikkien tuotteiden ja palveluiden tuotanto, mikäli se on mahdollista.

-Kolmas ryhmä voisi olla nimeltään ”muu johtaminen”. Siinä ovat mukana mm. toiminnanohjaus ja digitaalinen taloushallinto. Neljänteen ryhmään sisältyy rauta, kuten palvelimet, liittymät sekä esimerkiksi pilveen tapahtuva tallennus, Seppänen selventää.

Pohjatyön kautta liikkeelle

Kimmo Seppäsen mukaan digitaalisten palvelujen ja ratkaisujen kenttä on niin laaja, ettei kenenkään kannata haukata koko kakkua kerralla. Erityisesti pk-sektorilla kannattaa edetä porrastetusti.

-Tehdään yrityksen kanssa ensin huolellinen pohjatyö ja katsotaan, mihin tähdätään ja miksi. Tämä pätee toki myös suurempiin yrityksiin. Pienillä yrityksillä on vain yleensä vähemmän resursseja ja heikompi virheiden sietokyky. Siksi valittujen palveluiden ja ratkaisujen tulee olla erittäin tarkasti harkittuja.

Seppänen sanoo, että yrityksen liiketoiminnan perkaaminen ja erilaisten ratkaisujen puntarointi voi johtaa lopputulemaan, jossa digitaalinen ratkaisu ei olekaan ainoa tai ensisijainen ratkaisumalli.

-LADECin tehtävänä on auttaa asiakasta laatimaan tiekartta ja löytämään itselleen parhaiten sopivat ratkaisut ja toimintamallit, myös verkostoitumaan sopivien palveluntuottajien kanssa. Meiltä saa valmiuksia, suuntaviivoja ja tarvittaessa myös henkilökohtaista sparrausta. Yhdistämme liiketoiminnan ja palvelumuotoilun digin kehittämiseen aina silloin kun se siihen sopii, Seppänen kertoo.

Tapahtumista tietoa

LADEC auttaa myös verkostoitumaan sopivien digipalvelutuottajien kanssa.

Digitalisaatiosta ja siihen liittyvistä palveluista kiinnostuneille on tarjolla vuoden 2019 loppuun menneessä useita koulutus- ja seminaaritapahtumia. Tarkemmat tiedot tapahtumista löytyvät LADECin tapahtumakalenterista netistä ja Facebookista.

-Käynnissä on parhaillaan useita hankkeita, joihin liittyy digitaalisuuden hyödyntäminen. Siltä ei nykypäivänä voi edes välttyä. Hankkeisiin pääsee mukaan ottamalla yhteyttä LADECin liiketoimintakehittäjiin. Niitä viedään eteenpäin asiakaslähtöisesti eli yrittäjän ei tarvitse miettiä hankkeita itsessään, vaan pikemminkin omia tarpeitaan, tavoitteitaan, kohderyhmiään ja resurssejaan. Pyrimme vastaamaan yrityksiltä tuleviin tarpeisiin niin hyvin kuin mahdollista, Seppänen vakuuttaa.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Tilaa ESS Verkko Plus 3 kk
vain 7,90 €/kk (norm. 14,50 €)

Tilaa tästä

Oletko jo tilaaja?

Näitä luetaan

Näytä lisää

Lue seuraavaksi X