Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos

Kaupallinen sisältö

Mediatalo ESA Oy on Päijät-Hämeessä toimiva mediayhtiö, joka on erikoistunut painettujen ja digitaalisten sisältöjen sekä mediapalvelujen tuottamiseen. Tunnetuimpia mediabrändejämme ovat Etelä-Suomen Sanomat, Itä-Häme, Radio Voima sekä kaupunkilehdet Uusi-Lahti ja Seutuneloset.

Natiiviartikkelin aineisto-ohjeet

Kaupallinen natiiviartikkeli toimii osana sisältöä

ESS.fissä kaupalliset verkkoartikkelit julkaistaan osana juttuvirtaa ja ne nousevat Uusimmat-juttulistaukseen oman toimituksemme tekemien juttujen ohessa. Kyseessä on natiiviartikkeli, jota hyödynnetään sisältömarkkinoinnin julkaisussa.

ESS.fissa natiiviartikkeleiden ulkoasu on samankaltainen kuin journalistiemme toimittamissa jutuissa ja julkaisussa käytetään samaa järjestelmää. Julkisen sanan neuvoston ohjeistuksen mukaan maksettu sisältö tulee erottaa journalistisesta sisällöstä, ESS.fissä maksetun sisällön erottaa ”Kaupallinen sisältö” -tunnisteesta. Natiiviartikkeli jää ESS.fin juttuhistoriaan, voit palata artikkeliin hakutoiminnolla myös varatun kampanja-ajan jälkeen.

Artikkelisivulle ohjataan etusivun nativiinostolla, joka muodostuu kuvasta ja otsikosta. Natiiviartikkelin julkaisu edellyttää natiivinostoa sovituksi kampanja-ajaksi, yleensä nosto on esillä viikon. Natiivinostoja mahtuu kerrallaan 1-2 kappaletta. 

Natiiviartkkelin nosto on näkyvällä paikalla ESS.fi etusivulla

Video on tehokas osa kerrontaa

Artikkeleihin voi lisätä myös videomateriaalia tukemaan tarinaa. Videot voidaan upottaa artikkeliin suoraan asiakkaan omalta YouTube- tai Vimeo-kanavalta tai lisätä Mediatalo ESAn videotilille.


Sisäinen linkitys natiivisisältöihin

Mikäli yrityksesi nimissä on julkaistu ESS.fissä muitakin natiivisisältöjä, listautuvat ne artikkelin perään. Näin lukija voi helposti tutustua kaikkiin natiivisisältöihisi kerralla. Some-painikkeiden avulla artikkelin jakaminen onnistuu omiin kanaviisi helposti.

Muistilista sisältömarkkinointiin ja toimivaan natiivimainontaan

Sisältömarkkinoinnissa ideana on tarjota hyödyllistä tai viihteellistä sisältöä kuluttajille vastikkeetta. Parhaat tulokset saat, kun tarjoat kohderyhmällesi relevanttia sisältöä. Sisällön avulla voit herättää luottamusta tarjoamalla ratkaisuja, luoda tarpeita tarinoiden avulla, rakentaa mielikuvaa asiantuntijuudesta ja ottaa aktiivisen roolin keskustelun herättäjänä. 

• Pohdi mitattava tavoite sisältömarkkinoinnille 
Onko tarkoitus saada uusia asiakkaita, vai aktivoida nykyisiä asiakkaita tarjoamalla heille lisäarvoa? Aseta tavoite ja mittarit, jotta voit arvioida toimivuutta.

• Mieti mitä tietoa asiakkaasi etsii verkosta ja tarjoa sitä heille 
Sisältöä suunnitellessa kannattaa asettua asiakkaan asemaan. Millä hakusanoilla asiakkaasi etsivät tuotteitasi tai palveluitasi? Sisältömarkkinoinnin suunnittelussa ja kirjoitusvaiheessa kannattaa hyödyntää tämä data, jotta sisältösi huomioidaan hakukonelistauksissa.

• Tuota sisältöä suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti

Sisältöä kannattaa luoda ostoprosessin jokaiseen vaiheeseen, näin olet asiakkaidesi ostopolulla mukana oikeaan aikaan. 

• Kiinnitä huomiota otsikointiin 
Otsikko monesti ratkaisee luetaanko juttu. Mikä innostaa kohderyhmääsi tutustumaan sisältöön? 

• Valitse julkaisukanavat kohderyhmäsi mukaan
Mieti mitä medioita kohderyhmäsi käyttää sisältöä kuluttaessaan ja valitse julkaisukanavat sen mukaan. Sama pätee myös julkaistavan sisällön muotoon.

• Ota sisältömarkkinointi osaksi markkinoinnin vuosikelloa  
Sisältömarkkinointi on omiaan toimimaan muun mainonnan kanssa limittäin, se kannattaa suunnitella samaan aikaan muiden markkinointitoimenpiteiden kanssa.

• Varaa riittävästi aikaa toteutukseen 
Sisällön suunnitteluun ja tuottamiseen kannattaa varata riittävästi aikaa.
 

Sisältömarkkinointi on osa Mediatalo ESAn palvelukonseptia. 
Kysy lisätietoja mediamyynnistämme

Julkaisua varten tarvittavat aineistot

Muistilista:

Yrityksen logo kuvatiedostona

Yrityksen lyhyt esittelyteksti sekä linkit some-sivuille

Yrityksen graafinen ohjeistus
 tarvittaessa

Artikkelin otsikko

Ingressi, suositeltava pituus 250-350 merkkiä

2-5 kpl artikkelin väliin sijoitettavia vaakakuvia, leveys vähintään 800 px


Artikkeliteksti Word-dokumenttina tai tekstitiedostona, suositeltu pituus 2500-3000 merkkiä


Linkit muille sivustoille, tarvitaan urlit/osoitteet että linkkiteksti (linkattava sana/lause). Linkkejä voi olla useita esim. linkki verkkokauppaan, verkkosivuille, some-kanaviin tms.

Terveisin myynti

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Tilaa ESS Verkko Plus 3 kk
vain 7,90 €/kk (norm. 14,50 €)

Tilaa tästä

Oletko jo tilaaja?

Näitä luetaan

Näytä lisää

Lue seuraavaksi X