Taloussanomat: Elisan puhelinmyyjät valehtelivat asiakkaille järjestelmällisesti

Elisan kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Lehto myöntää myyjien valehdelleen ja pyytää toimintaa anteeksi. LEHTIKUVA / Heikki Saukkomaa

STT

Osa teleoperaattori Elisan puhelinmyyjistä on järjestelmällisesti valehdellut asiakkaille myydäkseen lisänopeuksia taloyhtiölaajakaistoihin. Asiasta kertoo Taloussanomat.

Elisan kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Lehto myöntää myyjien valehdelleen ja pyytää toimintaa anteeksi. Myyjät ovat lehden mukaan väittäneet perusteetta, että taloyhtiöstä olisi tullut valituksia yhteyksien hidastelusta.

Keksityn hidastelun perusteella myyjät ovat tyrkyttäneet asiakkaille nopeampia yhteyksiä.

Alustavan selvityksen perusteella käytäntö on pesiytynyt sen puhelinmyyntiä tekevän tytäryhtiö Enian Pohjois-Suomen myyntiyksikköön, jonka toiminta-alue on koko Suomi.

– Siellä yksi myyjä keksi tämän, ja se levisi hänen lähiympäristöönsä, Lehto kertoi.

Lehdon mukaan huijatuksi joutuneet asiakkaat voivat ottaa yhteyttä ja pyytää rahojensa palautusta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa ESS.fi-uutiskirje, saat Päijät-Hämeen ajankohtaiset ja kiinnostavimmat uutiset sähköpostiisi kerran päivässä.