Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Esalaiset
Saara
Larkio
saara.larkio@ess.fi

Esalainen

Lämmin kiitos kaikille teille asiakaspalvelijoille, jotka edelleen jaksatte palvella

Kaupan kassan järkytys – Mirjamin naamaan hierottiin mämmiä! Kodinkoneita korjaavan Eskon tarina: naiset iskevät jääkaapin takana kiinni kankkuun! Lehtien luetuimmat-listalle nousee säännöllisesti asiakaspalvelutyössä olevien kauheimpia asiakaskokemuksia. Mutta entä ne tapaukset, kun asiakas ei saanut palvelua lainkaan?

Näistä viherkasveista kysyisin, että onko tämä lajike kovin vaikea hoitaa? Nuori naistyöntekijä vilkaisee minua pilkallisesti, ja kumartuu sitten lukemaan monotonisella äänellä hyllyn reunassa olevaa lappua. Muutamaa lausetta, jotka ehdin jo itsekin lukea. Luettuaan hän nousee ja vain tuijottaa minua. Nostan valitsemani kasvit pois ostoskärrystä ja kävelen ulos ketjukaupasta.

Suosin mielelläni yksityisyrittäjiä, mutta isoissa kaupoissa on isommat valikoimat. Esimerkiksi lempikukkakauppiaallani ei ole tilaa kuin pienelle ruukkuvalikoimalle, ja siksi on mentävä ketjukauppaan. Kierre on valmis. Pahimmillaan asiakas tuntee itsensä vain ongelmajätteeksi ketjukaupan loputtomiin jatkuvassa jättihallissa.

Apteekissa farmaseutti katsoo huolestuneena kädessäni olevaa purkkia. Ei, tuossa valmisteessa on lapsen ikään nähden liikaa A-vitamiinia, ja mustikkaa (kuulemma näkökyvyn parantamiseksi), eihän lapsi sellaista tarvitse, ottakaa tämä toinen valmiste, hän sanoo. Vertaan purkkien tuoteselosteita ja huomaan, että valitsemassani tuotteessa on vähemmän A-vitamiinia kuin farmaseutin suosittelemassa. Ostan sen purkin, joka oli alun perin kädessä. Mietin, missä vaiheessa maailmasta tuli sellainen, että mustikkakin on lapselle vaaraksi. Ja miksi apteekissakaan ei voi enää olla varma, että saa sitä mitä tilaa.

Asiakas on aina väärässä -asenne on yleistymään päin. Asiamiespostimme on hukannut jo usean pakettimme, ja viimeksi sieltä annettiin meidän pakettimme väärälle ihmiselle. Virhe oli asiamiespostin, mutta heidän edustajansa oli sitä mieltä, että minun pitää tulostaa kotonani uusi palautuslomake (tulostimella jota minulla ei ole), toimittaa se hänelle ja sitten pakkaisimme ja palauttaisimme tuotteet, joita en ole koskaan edes vastaanottanut. Soitin itse firmaan, josta olin tuotteet tilannut ja selitin tilanteen. Siellä asiakaspalvelija sanoi heti, ettei minun tarvitse panna tikkua ristiin, he hoitavat palautuksen asiamiespostin kanssa. Miten tässä maailmassa pärjäävät ne, jotka eivät osaa tai uskalla vaatia tai kyseenalaistaa?

Viime aikoina olen todistanut aivan liian monta kertaa, kun asiakas on joutunut tekemään yrityksen työntekijälle kuuluvat työt. Lämmin kiitos kaikille teille asiakaspalvelijoille, jotka edelleen jaksatte palvella.

Saara Larkio
saara.larkio@ess.fi
@
Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 9,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
9,90€

Oletko jo tilaaja?

Mitä tunnetta juttu sinussa herätti? Vastaamalla näet, millaisia tunteita juttu herätti muissa lukijoissa.

Kommentit comments

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Esalaiset

Näytä lisää

Paikallismediat

Lue seuraavaksi