Aiheet

Käyttäjätiedot

Käyttäjä:
Maksullinen sisältö:
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Mielipide

Lukijalta

Lukijalta: Kela-kyydit eivät toimi moitteettomasti

Turhaan Kela kehui, että "kyydit tällä hetkellä toimivat varsin moitteettomasti". Jokin aika sitten olin tilannut kyydin terveysasemalle kuin myös kyydin takaisin kotiin. Huomasin, että toimenpiteiden vuoksi hakuaikaa pitää pidentää.

Aloin soittaa tilauskeskukseen noin 45 minuuttia ennen sovittua aikaa. Siellä vastasi vain automaatti, joka kertoi, "että on jonoa ja palvelemme mahdollisimman pian".

Odotin yhdistymistä 50 minuuttia pari kertaa uudella yhteydenotolla. Lopetin, kun alkuperäinen aika täyttyi. Tilasin paluukyydin yksityiseltä, jotta pääsin kotiin. Tilaaminen kesti kaksi kolme minuuttia.

Päästyäni kotiin soitti taksinkuljettaja kysyen, miksi en tullut tai ilmoittanut siirrosta. Hän leppyi, kun kuuli 50 minuuttia kestäneestä soittoyrityksestäni.

Koitin kotona soittaa Kela-keskukseen ajoittain koko päivän noin kymmenen kertaa. Kuultuani puhelinvastaajan, katkaisin puhelun aina siihen. Joskus kello 20.30 uutisten jälkeen vasta sain vastauksen Kela-keskuksesta.

Tämä ei ole ainoa kerta, kun automaatti höpisee palvelusta, mutta yksi törkeimmistä. Kela ei käsitä tätä tilannetta. Se ei toimi. Kelan tilauskeskus toimii Kajaanissa. Myös se on kai yksi syy ongelmiin. Siellä ei tunneta Lahden eri paikkoja hyvin.

Heikki Suominen

Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa ESS VerkkoPlus 1 kk 7,90 € ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Suomen Sanomien sisällöt.

Tilaa tästä 1kk
7,90€

Oletko jo tilaaja?

Kommentit comments
Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Näitä luetaan nyt

Mielipide

Näytä lisää

Paikallismediat

Lue seuraavaksi