Aiheet
Kirjaudu ulos

Käyttäjätiedot

Nimi:
Osoite:
Postinro ja toimipaikka:
Sähköposti:
Nimimerkki:
Asiakasnumero:
Liitä asiakasnumero tiliin
Muokkaa tietoja

Voimassa olevat tilaukset

Tuote:
Tyyppi:
Voimassa: -
Muokkaa tilauksia
Päijät-Häme

Päällystystyöt sulkevat parkkialueen tiistaina - Ranta-Kartanon alueella myös muita uusia liikennejärjestelyitä

Ranta-Kartano on jatkuvien muutoksien kohteena. Kuva: Juha Peurala

Pikku-Vesijärven viereinen hiekkaparkkialue on tilapäisesti poissa käytöstä tiistain ja keskiviikon ajan.

Syynä sulkemiseen on Jalkarannantien päällystystyö. Destian työmaainsinööri Annsofi Kreivi kertoo, että pysäköintitilaa löytyy kuitenkin lähistöltä.

- Kisapuiston ja Jalkarannantien välinen pysäköintialue on autoilijoiden käytössä. Alueella on vapautettu viime viikon lopulla lisää parkkitilaa autoilijoiden käyttöön.

Myös pyöräilijöiden kulkureitit muuttuvat, kun Pikku-Vesijärven viereinen kevyen liikenteen väylä saa uuden asfalttipinnan ja kevyt liikenne kierrätetään vesiurkujen vierustaa pitkin työkohteen ohi.

Kartanonkadun kiveystöitä tehdään uuden liikenneympyrän ja Kariniemenkadun välisellä alueella, jonka jälkeen viimeistellään asfalttipohjat ennen päällystystöitä. Kisapuiston viereinen kevyen liikenteen väylä sen sijaan on käytössä koko matkalta Kariniemenkadun ja Lahdenkadun välillä.

Destialta kerrotaan, että vastikään on saatu monia töitä päätökseensä. Esimerkiksi Kartanonkadun, Kyösti Kallion kadun ja Pellonkulmankujan kantavakerros on valmistunut. Samoin valmiita ovat Kyösti Kallion kadun kiveystyöt.

Myös bioallas on valmistumassa lähiaikoina. Altaan tukimuuri ja saumat on valettu, mutta altaan täyttö ja istutustyöt vaativat vielä hieman työstämistä.

Etuajo-oikeus muuttuu

Myös ensi viikolla on luvassa uusia liikennejärjestelyjä, kun talven ajaksi otetaan käyttöön tilapäiset risteysjärjestelyt Jalkarannantien ja Kartanonkadun risteysalueella. Myös etuajo-oikeus Ståhlberginkadun ja Kyösti Kallion kadun risteyksessä tulee muuttumaan, Destialta kerrotaan.

Ville Paso
ville.paso@ess.fi

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Lue 2 viikkoa ilmaiseksi

Oletko jo tilaaja?

Kaikki verkkopalvelut ovat jo käytössäsi ESA-tunnuksillasi.

Kirjaudu sisään

Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje Saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Kommentointi (6)
Kokkmimies

turha hanke.... kivak attella vesiurkuja kun vieressä häärää kerrostalo ja hotellimelut

Di Lemma

Turha hanke tosiaan. Mutta eikun vesiurkusoundeihin lisää volyymia, niin peittyvät hotellimelut. Ja valoihin vaan reilusti lisää luxeja. Jos joku on niin tietämätön, että tulee joko asumaan tai yöpymään vesiurkujen äärelle, niin miksi ei ole ottanut ympäristöstä selvää etukäteen? Pitääkö vesiurutkin kieltää niin kuin sisävesilaivojen iloiset tuuttaukset - ne kun häiritsivät rantaan rakennetun kolhoosin asukkaita. Laivat olivat kyllä siellä ennen rantaliipolaa - ja liikennöivät sitä paitsi vain kesäisin. Miksi ei osata ottaa selvää asuinympäristön ominaisuuksista ennen ostopäätöstä? Kun radanvarsi rakennetaan täyteen asuntoja, kauanko menee ennen kuin ensimmäiset vaativat radan siirtämistä? Yksinkertaisuudella kun ei tunnu ylärajaa olevan.

Mikkohan se tässä

Harmi että mukava alue pilataan ja tuhottiin vuosikymmeniä palvellut linja-autoasema. Mistä näitä historia-allergikkoja on tähän kaupunkiin päässyt tässä määrin sikiämään?

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X