Aiheet
Kirjaudu ulos

Käyttäjätiedot

Nimi:
Osoite:
Postinro ja toimipaikka:
Sähköposti:
Nimimerkki:
Asiakasnumero:
Liitä asiakasnumero tiliin
Muokkaa tietoja

Voimassa olevat tilaukset

Tuote:
Tyyppi:
Voimassa: -
Muokkaa tilauksia
Päijät-Häme

Lukijat äänestivät: Täällä saa kaupungin parasta palvelua

Lahden paras asiakaspalvelu -kyselyn voittajaksi ylsi Lahden kaupunginkirjasto. Kuva: Mirja Hussain mhus

ESS.fi kysyi viime viikolla, mistä saa Lahden parasta asiakaspalvelua. Kyselyyn tuli hieman yli 300 vastausta. Yksittäisiä mainintoja parasta asiakaspalvelua tarjoavista paikoista tuli valtavasti. Ylivoimaisesti eniten mainintoja sai kuitenkin kirjasto. Se mainittiin kaikkiaan 21 kertaa. Pääkirjaston lisäksi vastauksissa mainittiin Launeen, Mukkulan, Liipolan ja Kärpäsen kirjastot sekä kirjastoauto Pegasos.

Seuraavaksi eniten mainintoja (6) sai Asemakadulla sijaitseva kukkakauppa Ruusun aika. Kolmanneksi viidellä maininnalla ylsi Alko. Kaksi kertaa mainittiin Alko ylipäänsä, yhden maininnan saivat niin Karisman, Sykkeen kuin Sokoksenkin Alko.

Näin kyselyyn vastanneet luonnehtivat parasta asiakaspalvelua tarjoavien paikkojen palvelua:

Kirjasto 21 mainintaa

- Asiantunteva, ystävällinen, nopea ja ilmainen palvelu.

- Aina ystävällisiä ja asiansa tuntevia ammattilaisia auttamassa aineistohaussa ja tiskillä.

- Aina tervehditään iloisesti, ollaan auttamisvalmiita ja tutulle asiakkaalle varatut kirjat nostetaan jo odottamaan lainaamishetkeä ilman, että pitää erikseen mainita varauksista.

- Aina on saanut ystävällistä palvelua.

- Esitellään uusia kirjoja ja aina tervehditään. Myös vaihdetaan kuulumisia.

- Kirjaston virkailijat ovat ystävällisiä ja mukavia, tuntevat asiakkaat ja osaavat hommansa.

- Ystävälliset virkailijat ja selvittävät asiakkaan epäselvästikin esittämät asiat kärsivällisesti.

- Aina ystävällistä ja osaavaa palvelua.

- Lämmin vastaanotto, perusteellinen opastus, virkailijat ovat läsnä. Kirjastossa on aitoja, lämminhenkisiä ja asiantuntevia ihmisiä.

Lämmin vastaanotto, perusteellinen opastus, virkailijat ovat läsnä. Kirjastossa on aitoja, lämminhenkisiä ja asiantuntevia ihmisiä.

- Aina ystävälliset työntekijät, varaukset tulevat nopeasti ja kerran jopa sain sakot anteeksi, kun ei ollut lompakkoa mukana. Aina neuvovat ja hakevat kirjan jopa varastosta, jos hyllystä ei löydy.

- Aina niin iloinen, ystävällinen ja auttavainen virkailija. Auttaa samalla tavalla oli kyseessä vauva tai vanhus.

- Virkailijat ovat aina ystävällisiä, hymyillään ja jutellaan hetki, vaikka olisi kiirekin. Apua saa, jos sitä tarvitsee. Tulee kodikas olo ja tuntee itsensä toivotuksi asiakkaaksi.

- Siellä voi kysyä informaatikoilta asioista, mistä ei itse tiedä mitään, he etsivät tiedon. Pyytäessä saa kirjasuosituksia vaikkapa pohjoismaisista dekkareista tai mielenkiintoisista elämäkerroista tai lahtelaisista jännäreistä tai ihan mistä vain. Musiikin puolella tietämys on ihastuttavan laajaa, voi mennä kysymään jotain puoliksi unohtunutta musiikkikappaletta, ja melko varmasti se löydetään.

- Henkilökunta on aina ystävällistä ja palvelualtista. Työntekijät eivät koskaan näytä kiirettä asiakkaille, vaan jokaista kohdellaan tasaveroisesti ja miellyttävästi. Asiat hoituvat aina.

- PC-opetus asiallista ja toimivaa. Kysyessä kyllä avun saa.

- Asiakas huomataan ja häneen suhtaudutaan ystävällisesti, tervehditään. Henkilökunta on asiantuntevaa ja auttavaista.

- Kirjastossa jaksetaan hymyillä, saa apua kun tarvitsee ja kokonaisuudessaan lämpöinen tunnelma.

- Kirjastossa yleensäkin asiakaspalvelu on parasta laatua.

- Avulias henkilökunta

Kukkakauppa Ruusun aika 6 mainintaa

- Auttava, joustava ja aina niin sydämellinen palvelu.

- Ihana paikka ja sympaattinen omistaja.

- Asiantunteva ja asiakasta huomioiva.

- Osaava ja tunteva asiakaspalvelija.

- Tämä matkakeskuksen vieressä oleva kukkakauppa ilahduttaa aina positiivisella palvelulla ja tuoreilla tuotteilla. Ruusun Ajan Kirsi osaa vanhan ajan asiakaspalvelun ja kuuntelemisen taidon.

- Palvelu on aurinkoista ja persoonallista, aina ihana palata uudelleen. Kukat ovat aina laadukkaita/tuoreita ja ne piristävät pitkään.

Alko 5 mainintaa

- Henkilökunta on iloista ja asiantuntevaa.

- Myyjät ovat aina kohteliaita ja valmiina etsimään tietoa tuotteesta, jota ei vaikkapa löydy hyllyltä.

- Olen seurannut asiakaspalvelun kehittymistä pitkään ja "ammattimaisemmin" kolmesta neljään vuotta. Alkossa ilmeisesti kiinnitetään työntekijöiden koulutuksessa asiakaspalveluun erityistä huomiota, koska luontevaa ja iloista asiakaspalvelua tapaan aina mökkimatkallakin, kun poikkean saunajuomia hakemassa.

- Alkossa jokainen asiakas otetaan huomioon. Jos jotain tuotetta ei löydy, se etsitään jopa googlettamalla. Mahtavaa! Sopiva vaihtoehto esitellään asiantuntevasti. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään kallis ostos.

Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden kesken arvottiin Finnkinon elokuvalippuja. Arpaonni suosi Eveliina Lammia, Pirjo Larikkaa, Tero Lempiäistä ja Marko Leinosta. Liput on lähetetty vastaanottajille.

Krista Koivisto
krista.koivisto@ess.fi

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Lue 2 viikkoa ilmaiseksi

Oletko jo tilaaja?

Kaikki verkkopalvelut ovat jo käytössäsi ESA-tunnuksillasi.

Kirjaudu sisään

Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje ja saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Kommentointi (4)
aimo tujaus

Suomen ehkä heikoin s-market palvelultaan on tämä mukkulan S-kaupan palvelu!

K-kauppa yritti mukkulan ostareilla tehdä kaikkensa voittaakeen heikoimmalla palvelutasolla, mutta hävisivät ja joutuivat luopumaan tittelistä? Mielestäni kyseinen S-market on joku päivähoitopaikka "työntekijöille"?

Ramses IV

Lahdessa saa lähes poikkeuksetta hyvää, asiantuntevaa ja ystävällistä asiakaspalvelua, asioi sitten missä hyvänsä, ja oli asia mikä tahansa. Puhekyvyttömiin, töykeisiin ja happamiin piukkanaamoihin asiakaspalveluhenkilöihin törmää Lahdessa asioidessaan tuskin koskaan. Sanoisinkin, että Lahdessa saa ihan kaikkialla kaupungin parasta palvelua! Asiakaspalvelutilannehan on tosin hyvinkin interaktiivinen... paljon on asiakkaasta itsestäänkin kiinni. Olen muutaman kerran vierestä seurannut, miten ystävällisesti totaalisen mänttipäistä, tärkeilevää ja kiukusta punaisena huutavaa asiakasta jaksetaankaan palvella, viimeksi Launeen Prismassa joulun alla. On meissä asiakkaissa henkilökunnalla usein kestämistä.

Somebody

Jälleen asiaa Ramses IV!! Asiakaspalvelussa on kyse juuri vuorovaikutuksesta; "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" :)

Näitä luetaan nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X