Aiheet
Kirjaudu ulos

Käyttäjätiedot

Nimi:
Osoite:
Postinro ja toimipaikka:
Sähköposti:
Nimimerkki:
Asiakasnumero:
Liitä asiakasnumero tiliin
Muokkaa tietoja

Voimassa olevat tilaukset

Tuote:
Tyyppi:
Voimassa: -
Muokkaa tilauksia
Kotimaa

Hyvinvointiyhtymän asiakas sai vahingossa 75 asiakkaan laboratoriotilaukset

Hyvinvointiyhtymä lähettää kirjeen jokaiselle asiakkaalle, jonka potilastietosuoja on vaarantunut. Kuva: Colourbox

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän yksi asiakas on saanut vahingossa 75 asiakkaan laboratoriotutkimustilaukset. Virhe tapahtui alkuviikolla ja paljastui, kun asiakas soitti yhtymään ja palautti kaikki paperiset asiakirjat.

Yhtymä lähettää kirjeen jokaiselle asiakkaalle, jonka potilastietosuoja on vaarantunut. Kirjeessä informoidaan tapahtuneesta ja pyydetään anteeksi virhettä. Hyvinvointiyhtymä myös pahoittelee tapahtunutta.

Yhden asiakkaan saama paperinippu koski tutkimustilauksia, ei tutkimustuloksia.

Hyvinvointiyhtymän mukaan on selvitetty, että virhe tapahtui työntekijälle keskussairaalan laboratorion näytteenoton asiakaspalvelussa. Työprosessia korjattiin heti niin, että asiakaspalvelussa ei enää käsitellä useita asiakkaita koskevia tutkimustilauslistoja.

Marja-Liisa Aidantausta
marja-liisa.aidantausta@ess.fi

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Lue 2 viikkoa ilmaiseksi

Oletko jo tilaaja?

Kaikki verkkopalvelut ovat jo käytössäsi ESA-tunnuksillasi.

Kirjaudu sisään

Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje ja saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Kommentointi
Ei kommentteja

Luetuimmat juuri nyt

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X